Alıntı hanci.06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aynı şeylerden bahsediyoruz da neden anlamamış gibi yapıyosunuz onu anlamadım SINIF dan kasıt nedir dayanıklılığı kalınlığı inceliği(araç,bölge,kullanış şekli) belirlemiyorsa neden 10/60?
O zaman kaliteli diye her yağ olur o yüzden biz buna kaliteli ama motorun durumuna ve kullanım şekline uygun motor yağı diyelim
10: soğuk iklimde olursanız motorun ilk çalışma anındaki yağın ısı derecesidir yani vaad ettiği bu..
60:sıcak iklimlerde yine aynı şekilde start anındaki ısıdır..
300:bu dereceye kadar motoru yüksek koruma altında tuttuğunu vaad ediyor..her yağ bu ibareyi kullanmaz iddialı bi rakam çünkü,ama bunu vaad ederken nasıl bi motordan bahsettiğini anlatmaya gerek yoktur yatakları sızdıran bi motora neylesin bu yağ..
Kaliteye gelince bunu anlatmaya gerek duymadım zaten bu yağı açık bulamazsınız üretimi sınırlı ve kaliteli olduğu için açıklama yapmaya gerek duymadım..
Kalite herşeyde dayanıklılık demektir.


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
https://www.otopark.com/2016/06/moto...rak-edilenler/

Bu başlığı okursanız demek istediğimi anlayacaksınız... Yağ sınıflarını da...
Neden 10w60 olduğunu konunun başından beri yazıyorum ve genel olarak yazıyorum, arkadaşın yağ pompası bozukmuş veya yağ segmanları bitmiş diye yazmıyorum... Evet ZJ'ye ??w30 ve bundan yüksek her yağ olur... Tam sentetik olmak şartı ile...
10: soğuk iklimde yağın ilk çalışma anında ki ısı derecesi değildir, soğukda viskozitesini koruyabilme ve yağlama derecesidir...
Vaad ettiği aşırı soğuklarda bile yağlayabilmesidir... Bu numara ne kadar düşük olursa soğuğa o kadar dayanıklı olur...
60: start anındaki ısı değeri değil, ne kadar ısıya dayanabildiğidir... Yüksek ısı da bile viskozitesini kaybetmeme ve bozulmayacağını söyler bu son rakam...

Anlamamış gibi yapmıyorum, yanlış biliyor ve iddialaşıyorsunuz... Kısmen yanlış ve eksik bilgi veriyorsunuz...
10w60 olmaz diyorsunuz, kullanan bizler servisler yarışçılar af edersiniz eşşek değiliz...