OD konumu hep yanlış anlaşılıyor; OD düğmesine bastığında OD devreye girmez , aksine devreden çıkartılır.
Süratli otoban sürüşlerinde şanzımanda elektronik olarak yüksek hız moduna geçen bir sistem vardır.
Eğer OD düğmesine basılmamışsa ( ışığı yanmıyorsa, yani devre dışı bırakılmamışsa ) araç D konumunda 50 km' nin üstüne çıktığında , motor ısısı da normal çalışma hararetine ulaştığında devreye girer.
Eğer O/D düğmesine basarsan ( ışık yanarsa ) bu sistemi devre dışı bırakarak romörk veya ağır yük taşırken şanzımanın agrasif vites değiştirmelerini engeller daha istikrarlı ve kararlı bir sürüş elde edersin.
Dip not ! Asla O/D basılı ( ışığı yanıyor, yani devre dışı bırakılmışsa ) vaziyette 70-80 km' nin üstüne çıkma.!
Mert sırf bu hata yüzünden motorunu yakmıştı.