Alıntı K@RUB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Teşekkürler Yıldırım abi ellerine sağlık , kalkışlarda ve ani hızlanmalarda takıldığını gaza bassak da araç hareket ederken yığılmasından mı anlayacağız ? Yada o/d lambası yandığında mı eyvah diyip aracı dinlenmeye alacağız ? Abi o/d tuşu vitesi küçültüp deviri tavan yapıp daha aksiyonlu gitmeyi amaçlamıyor mu ?
OD konumu hep yanlış anlaşılıyor; OD düğmesine bastığında OD devreye girmez , aksine devreden çıkartılır.

Süratli otoban sürüşlerinde şanzımanda elektronik olarak yüksek hız moduna geçen bir sistem vardır.

Eğer OD düğmesine basılmamışsa ( ışığı yanmıyorsa, yani devre dışı bırakılmamışsa ) araç D konumunda 50 km' nin üstüne çıktığında , motor ısısı da normal çalışma hararetine ulaştığında devreye girer.

Eğer O/D düğmesine basarsan ( ışık yanarsa ) bu sistemi devre dışı bırakarak romörk veya ağır yük taşırken şanzımanın agrasif vites değiştirmelerini engeller daha istikrarlı ve kararlı bir sürüş elde edersin.

Dip not ! Asla O/D basılı ( ışığı yanıyor, yani devre dışı bırakılmışsa ) vaziyette 70-80 km' nin üstüne çıkma.!
Mert sırf bu hata yüzünden motorunu yakmıştı.