Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
hani şu yolcular uçağa binip oturduktan sonra elinde bir not standı ve üzerinde fosforlu güvenlik yeleği olupta uçağa giren, hosteslerle konuşan, uçuş öncesi hazırlıklarının evraklar açısından tamamlandığını check eden konfirme eden, uçuş operasyon birimi yetkilisi, kontrolörü gibi sanırım....
başka bir deyişle; Pilot özel kalemi. Genelde matrak insanlar oluyorlar, körükten koşarak girip kokpitte oyun havası açarak oynayanları bile vardır.
Ergün abi yine ne güzel aciklamissin 😊 fakat tarif ettigin kişi ucak altı operasyoncusu, supervisor de denilmekte. Flight dispatcher olarak bizim yaptigimiz işler, uçağın ucacagi rotalari belirlemek, gideceği meydanlardan gerekli izinleri almak ve bunları ilgili otoritelere bildirmek, gideceği ve yedek meydanlarin hava durumlarini ve notamlarini kontrol ederek hazirlamak gerekli ise ucusu geciktirmek 😉 veya iptal etmek 😈 ucagin tahmini kalkis agirligina göreucus planini hazirlamak, yakitini belirlemek, kisaca ucus icin gerekli olan tum planlari yapmak ve ucus zarfini hazirlayip ucusu yapacak kaptan ile briefing yapmak. Karşılıklı mutabakat saglanmasi sonucu da kaptan ve ucus ekibi ucaga gecer, bu ucus rotasini ucagin fms data sina girer, gercek agirliga gore yakiti alir vs vs.. bundan sonrasini Burak kaptan daha ayrintili anlatir inşallah ilerde ☺ Ergun abi kadar olmasa da elimden geldigince anlatmaya çalıştım işte ☺