Dostum rica ederim, Teşekkür konusunda tabiki latife yaptım. Teşekkür dahil herhangi bir karşılık beklentisi hiç kimsede yoktur, olmamalidir zaten...
Afiyet Olsun
[Bagaj diyorduk] demişsin, tabi bagajla da ilgilidir bu durum ama, öyle bişey konusmuyorduk ki galiba. Anlamadm @@ !
Nedir dostum takıldığın nokta?
Derman olayım...
GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Konu Alfonse tarafından (25.Þubat.2016 Saat 06:56 ) deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
...Ne yerdeyim Ne Gökte...
işte bu sorunun anahtarı 93-95' ler için bende...., ama burada alanen yazamam, sonra tek tek kalk gidelim olur bizim ZJ' ler.
Ancak, 96-98'lerde immobilizer iptal edilemez.
İllaki gerekiyorsa Beyin değişmesi lazım.
Sendeki 5.9' un probleminin çözümüne gelince ; her şekilde 2. bir yedek kumandaya ihtiyacın var.
Bunun için önce 2. kumanda almalısın, bu sıfır da olur, 2. el de olur. Ancak eldeki orjinalde panik butonu var veya yoksa 2. kumandada da aynısı olması lazım.
Aracın orjinal 1. kumandası olmadan 2. kumanda hiç bir şekilde programlanamaz.
O nedenle araçlarımızın güvenliği açısından kodlamanın nasıl yapılabilineceğini burada yazıp deşifre etmenin de bir riski yok diye düşünüyorum.
2.nci kumanda nasıl kodlanır :
- Orjinal anahtarı kontağa takıp ON konumuna getir.
- Orjinal uzaktan kumandanın UNLOCK düğmesine bas ve basılı tut.
- UNLOCK düğmesine basılı tutarken ( en az 4 saniye, 10 saniyeyi geçmemesi lazım ) PANİC düğmesine
1 saniye bas ve sonra iki tuşu da serbest bırak.
- Programlamanın başladığını belirten akustik bir sinyal duyacaksın.
- Şimdi 30 saniye içinde (önceden programlanmış uzak uzaktan kumanda dahil) 2. Uzaktan kumanda için
aşağıdaki işlemi yap:
- Her iki uzaktan kumanda da herhangi bir düğmeye bas.
- Her ikisinden de ayrı ayrı akustik sinyalin geldiğini duy.
Dikkat ! Programlama 30 saniye içinde tamamlanmalıdır.
- Kontağı kapat veya 32 saniye bekle.
- En son olarak olarak programlamanın bittiğini onaylayan son bir sinyal duyacaksın.
Oldumu sana 2 kumanda![]()
Bi dk bi dakika Ergun abi, mesela ben kumanda alıp kendim programlıyabiliyormuyum? Bizim araçlar 95 biliyorsum elektronik olarak daha az eklentiye sahip mesela odb bağlantısı yok, bana kumanda öner o zaman abi![]()
Aynen, üstelik 4 kumandaya kadar !
Ancak 96-98' lerden farklı bir programlama prosedürü var.
Yedeklenecek Kumandalar orjinal Chrysler kumandaları olması lazım, Yani fantazi yapıp başka görünümlü kumandaları programlayamazsın. ( hoş bu bilişim devrinde olmaz diye bir sınır yok...)
Beatrix abicim, lafının üstüne laf Söylemiş olmak istemem, pardon...
Ama,
Zj2' lerde de immo iptal edilebiliyor...
Zj1 dekine kadar kolay ve kullanım açısından çok pratik değil ama oluyor...
(yaptigin isleme bir buton eklemek gerekiyor) buton eklemezsen iç ışıklar devamlı açık kalıyor, akü biter tabiki... Oluyor ama...
Yani zj1 ile aynı işlem ama bi ekleme yapmak gerekiyor...
Zj1 olsun zj2 olsun, Birde avrupa versiyonlarında, bilinen bir tek kablo var, ama bu kablo renkleri farklı cikabilir araçta avrupa versiyonlarda.... Mekânlarda standart bi renk oysaki...
Yukarda yazdığım gibi bende bu yöntemi burada paylaşıp, kaldırıp goturenlere bişey öğretmiş gibi olmak istemem...
PaylaÅŸma cimriligimden deÄŸil yani....
GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
...Ne yerdeyim Ne Gökte...
ZJ1 lerde immobilizer iptali öyle uzaktan kumandanın programlanması v.s ile yapılmıyor...
hani şu filmlerde olduğu bomba başında elde yankeski " kırmızı kablo mu ? yeşil kablo mu ? " sahnelerinde olduğu gibi aracın bir tarafında ( yerini burda açıklayamam..., sana özelden yazarım... ) iki kabloya yapılan bir işlemle araçtaki imo bye bye oluyor. Sonrasında bu uyanıklık USA' da deşifre olduğundan fabrika bunu 96' dan sonra imkansız hale getirdi. O nedenle 96 sonrasında va mı başka bir uyanıklığı bilmiyorum dedim...
Abi zj1 çok basit... Max 20 dakika.. Basit işlem...
Zj2 için imkansız değil abi... Var yöntemi.... Onu diyorum... Geri dönüşüde mümkün...
Ama zj1 de yapılardan başka bi islem daha yapılması gerekiyor...
İsrar etmiyorum, birine gerekir diye söylüyorum... Buraya yazılmaz ama anlatirim telden tabiki...
Avrupa versiyonlardakii kablo rengini sıkıntı bide...
öyle anahtar kodlamasi gibi değil tabiiki...
Serviste yapılan ise benim bildiğimden farklı, ya diagnoz cihazıyla yapıyorlar, yada obd yi bayağı bilgisayara felan bagliyorlardirdir..
Usa fiyatı bu islemin 300usd...
GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Konu Alfonse tarafından (26.Þubat.2016 Saat 13:15 ) deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
...Ne yerdeyim Ne Gökte...
Anahtarla disarming:
Sürücü veya yolcu veya bagaj kapağına anahtarı sokup kilit açıyorsun...
Immo alarm felan iptal oluyor...
Ama, ışte bu konuyu bunun için açtım...
Bu disarming yonteminin çalışması için;
bu yaşta kronik bozulan keyswitchlerin sağlam olması lazım...
Test olayı bunun için önemli...
Ya üçüde bozulduysa... En azından biri için sıfır key switch alıcaz, kilitcciye değiştttiricez...
Eğer senin bagaj key switchint bozuk olsaydı kartakkayada özellik le Zj2 ler için hoş olmayan komple iptal işlemini yapacaktin... Onuda yapamazsan cekiciyle servise gidecekti araç...
Bu işlemi yapmayı servisler felanda bilmiyor genelde...
Ankara'da sadece bir adam var, elektrikçi, 60 yaşlarında bir tek o biliyor, kimsetyede göstermiyor...
O adamda 96-98 lerde zj lerde bu iptali yaptiginda ortaya çıkan sorunu cozmeyi bilmiyor...
Bir tek aracı kurtarıyor, sistemin bozuk yerlerini yapıyor, key switchleri felan değiştiriyor, tamam deyip bi kamyon para alıp, teslim ediyor...
Anahtar yonteminide kimseye öğretmiyor... Beni ara telefonda tarif edeyim felan diyor... Ters yerde kalmadıysa müşteri, bunu bile telefonda tarif etmiyor. Ya servis ücreti alıyor, oraya gidiyor, yada çekiciydi araç ona geliyor...
Anahtar işlemini yapıyor ama orasını burasını kucaklayıp vakit harcayıp çok iş yapmış gibi milletten ışçilik alıyor...
Benim diagnoz ve bunun gibi konuları bildiğimi biliyor, benden uzak duruyor kaç yıldır...
Bi kerede bi arkadaşımız olan ustayla mesaj yollamış bana... Müşterilerden duymuş beni... Millete öğretmesin alp diye tehtidkar konuşmuş... Çok da Fi Fi![]()
GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
...Ne yerdeyim Ne Gökte...