Alıntı Eranmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kalorifer sistemi ile ilgili olarak dün hava soğuktu iki taraftan da sıcak hava geliyor ama sıcaklık yetersiz gibi geldi bana herhangi bir cihazla vs. ölçmedim sıcaklığı. KAlorifer peteğinde mi sorun vardır acaba bu peteği sökmeden temizlemek mümkün müdür kim yapar. Bilen var mıdır acaba.
Nasıl da unutmuşum bu konu ile ilgili başlık açmayı.

Yüzde 90 petek tıkalı. Ben temizledim. Sauna gibi aracın içi. Şimdi biraz işim var. Akşam bu konu ile ilgili ayrıntılı bir başlık açar, buraya yazarım.

Klape konusunda, motor bozuksa yaptığınız işlem doğru. Sıcak tarafa aldığınızda kapakçık havada durmaz. Sabitlemeniz lazım yaptığınız gibi. Yazın serbest bırakırsınız sürekli soğukta kalır. Ama tabi bu şekilde ayar yapamıyorsunuz. Motoru test etmek için, soket takılı, vidalar sökük motor elinizdeyken kaloriferin sıcaklığını değiştirin ve motorun dönüp dönmediğini kontrol edin. Eğer dönüyorsa kalibrasyon sıkıntısı olabilir. Kalorifer ayarını en soğuğa getirin, motorun durmasını bekleyin, kapakçığı serbest bırakın yani soğuk modunda. Sonra motoru takın. Yani hem motor hem kapakçık en soğuk modda olsun. Sonra kalibrasyon işlemi yapın. O da şu şekilde yapılıyor;

Calibrating AZC door actuators

Calibrate the door actuators after making any repairs to the AZC system. To calibrate the door actuators proceed as follows:

1. Turn the ignition on.
2. Set the AZC to automatic.
3. Turn the ignition off.
4. Remove the IOD fuse from the Power Distribution Center. Wait several seconds, and then install the IOD fuse.
5. Turn the ignition on. Do not touch any of the AZC controls for at least one minute to allow the calibration function to run to completion.


Every 20 key cycles the AZC head initiates a re-calibration routine which identifies pulse counts required to achieve full door travel. Also during this routine all modes and functions are validated as functional. When the self calibration routine is complete, the control head resets itself to its last settings.

The air conditioning compressor will engage in certain modes to cool and remove moisture from air entering the passenger compartment. The AZC control, when it is not set in the auto mode, always defaults to A/C enabled. The LED illuminates when the control requests A/C. The customer must toggle A/C off by depressing the button every time he turns to manual mode or the A/C is enabled. Additionally, when the vehicle is off for a "calibratable" amount of time, automatic A/C is again enabled and the customer must again force it off by depressing the button.