Merhaba,
One Life Live It (Bir Daha Mı Geliceğiz Bu Dünyaya, Gezelim Görelim) mottosuna uydunuz ve bir adet arazi aracı almaya karar verdiniz. Aklınızda olan çeşitli markalar içerisinde nedendir bilinmez ama mutlaka bir LR serisi bir araç bulunabilir
(Best 4x4xFar okunuÅŸu Best Four By Four By Far).

Bu araçlar için geçerli olan 'Mühim olan dış güzellik değil iç güzelliktir' konusunu anlatmaya çalışacağım. İç güzellik derken, devasa aracın bagaj hacmi, sarkan tavan kaplaması ya da kabin içerisinden bahsetmeyeceğim, biraz daha içlere gidip normalde hiç muhatap olmadığınız konulardan bahsedeceğim.

Bir adet td5 sahibi olmamış ya da kısa bir süreli td5 sahibi olan insanlar direk aracın körüklerine laf ederler. 'Abi hemen yaya çevir sorun kalmaz'. Şimdi bu muhterem bilgili insanların bilgisini sorgulamak yerine, o insanlar gibi muhterem olmayın gidin LR forumların birisine AIR SPRINGS diye araştırma yaptırınca, bu körüklerin 100k yada 5 senelik bir ömürleri olduğunu görürsünüz. Körük değişimi ve kompresör bakımı takriben yay değişiminden daha ucuza çıkar.

Bu araç gitmiyor, Chip uygulaması yaptım şimdi uçuyor. Evet aracınız uçar, yakın bir zamanda da conta yakacak haberiniz olsun. Bu araçlarda INTERCOOLER denen bir ekipman var, hiç bu ekipmanı söktürüp içini ve dışını temizletmeyi düşündünüz mü?

Araca 3'' ya da üstü yükseltme yaptım, şurdan ses geliyor burası kasıyor.
Pardon siz mühendis misiniz? Aracınızın ön şaftı iki parça geçmelidir, arka şaft sabit. Ön ve arka şaftlarda gresör delikleri bulunur. Ne zaman buraya yağ sıkıldı? Zaten fabrika ayarlarına göre yapabileceğiniz max 10% mod dur. Yani kısaca 2'' yükseltme ve 31'' ya da 265 70 16 lastikdir. Bu değerler sonrasında sorun yaşayacaksınız.

Turbo şu km'de biter dikkat et çok para. Afferim sana, bu kafayla o Turbo şu km'nin daha altında biter artık nasıl bitiyorsa. Turbo bakımı denen bir durum var, belirli bir süreden sonra kullanımdan dolayı bilyeler yağ çeker, çekiyorsa da atın gitsin. LR marka ürünler normalin 75% daha fazlasıdır, LR grubu çoğu parçayı dışarıdan tedarik ediyor, bizim turbo Garret T2'dir.

Aracın vites ışıkları yandı (M+S) bizim ustaya götürdüm, açtılar temizlediler 200TL verdim şimdi rahatım boşu boşuna 1000TL vermedim. Aferim sana, bu araçlarda bulunan sensörler Volt ve karşılığı olan Direnç/ Akımla hassas bir şekilde çalışırlar,geçmiş olsun ender değişen krank sensörünüz oldu, iki gün aracınız yok, 3000TL.

Geçenlerde dağa tırmanıyoruz (7% eğim ama uzun) tablonun sağında kırmızı bir ışık yandı araç kaldı gitmedi.
Normaldir, araç gitmez bana daha fazla zarar verme diye kendini korumaya alır. En son ne zaman şanzıman yağını filtresini ve ara şanzıman yağı değişti?

Yolda giderken bir anda hararet ibresi yükseldi, araç gaz yemiyor biz yolda kaldık.
Afferim sana, en son ne zaman soğutma sistemini komple boşalttın? Eksilmişti su ekledik gibi bir cevap verdiyseniz 10 puanı hak ettiniz, araç ve mekanik bilgisi konusunda muhterem bilgili durumuna eriştiniz. Senede bir kere soğutma sisteminizin suyunuzu değiştirin, iki sene de bir de termostat ve radyatör kapağınızın değişmesi gerekir.

En iyisini sona sakladım, meşhur 3 Amigos (Üçlü Lamba). Bu sorun aracınızın tekerleğinin bağlandığı yerden başlar, motor içinde şoför tarafındaki ABS pompası tarafında biter.

Temiz kazasız araç arayanlar için tavsiyem, bu aracın kupası aluminyumdur, aluminyum doğası gereği ısıyı görünce saca nazaran çok fazla genişler, çekiçle de bayaa bir incelir. O yüzden, ana gövdede değişebilen parçaların değişmiş olanlarını tercih etmenizde fayda var.
Yok bu usta yapıyor yeni gibi oluyor diyenlerine de inanmayın, düzgün bir boyayla her şey güzel gözükür, LR serisinin boyaları diğer boyalara göre pahalıdır, sac ve aluminyum için boyalar farklıdır zaten, aluminyum PİYSA MACUNUNU tutmaz, yaptım oldu diyenler olabilir, kısaca bunu yapanlar bana karşı hayatlarının hatasını yapmıştırlar.

Konunun başına dönersek, One Life Live It aslında Bakarsan Bağ Bakmazsan Dağ, eğer Bağ'ın varsa The Best 4x4xFar sahibi olursunuz.

Aracınıza yapacağınız kozmetik eklentiler sizleri ilgilendirir, yürüyemeyen ama kozmetik açıdan albenisi olan araçlarla ilgili bütün sorunların sebebini araç sahibinde aramak gerekir.

Bu arada sıfırdan beri piyasada en sorunlu model olan 2000 td5 sahibiyim, en iyisi olan 2003/2004 modellerin yaşadığı sorunları ben yaşamadım, kısaca İnsanın Ağzı Torba Değil ki Büzesin. Böyle sağdan soldan kulaktan dolma bilgilerle konuşan çok kişi var.

Yukarıda yazdığım ortak sorunlar ve diğer sorunlar için imkanlarım dahilinde yardımcı olmaya çalışırım.

OÄŸuzhan