Merhaba Konuyu Hortlatmak gibi olacak ama bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlar için yazıyorum. TPS harici çözüm için.
Rölanti ile ilgili problemlerde araç tekleme yapıyor, gaz kesiyor veya rölanti devri yüksek ise (1000-2000 rpm arası)
Çözüm 1: Kontak anahtarı açın. Tüm ışıklar sönsün. Fren pedalına 2 saniye ara ile 3 defa sıkı basıp bırakın.
Aracı çalıştırın rölanti devri olması gereken 500-750rpm seviyesine inip sabitlenecek.
Çözüm2: Hava Kontrol sensörünü söküp temizleyin. Yeri ve nasıl temizleneceği hakkında https://www.youtube.com/watch?v=fpYSfvAxSkk veya https://www.youtube.com/watch?v=FYMltOwxlK4 veya https://www.youtube.com/watch?v=Pt6TIjiDkk8
Temizledikten sonra takıp, karbüratör'üde açıp temizlerseniz iyi olur.
Şimdi Kalibre etmeliyiz. Aracı çalıştırın. 2 dakika rölantide çalışsın. Sonra Klima açın 2 dakka daha, sonra Vitesi D donuma alıp ayak frende 2 Dakka bekle, Klimayı kapat 2 Dakka daha bekle. Kalibre tamamdır.
Herşey Normale döner.
Çözüm 3: Tüm bunlar rağmen araçtaki dengesizlikler çözülemiyorsa Akü Eksi kısmındaki Topraklama kablosunu kontrol edin, şaseye bağlı olan. oksitlenme (yeşilimsi renk) var. O kabloyu ve kutup başını Bakır bronz malzeme, yada varsa Kurşun ile değiştirin.
Bunlar tecrübe ile başımıza gelip yapılan çözümlerdir. Umarım ihtiyacı olan arkadaşların sorununu çözer.
Test edilen araç 98 ZJ 5.2
merhaba .rölanti probleminin fren kombinasyon olayıyla çözüldüğünü ve kalibrasyon olayının bu şekilde yapıldığını ilk kez duydum.ilginç bilgiler.daha önce tecrübe eden oldumu forumda
gidemediÄŸin yer senin deÄŸildir
ZJ lerde belkide en basit problem RPM Problemidir ve çok sıkışırsanız manuel olarak IAC yi kendinizde ayarlayabilirsiniz arkadaşımızın tecrübesine ve paylaşımına teşekkürler kendince yaptıgı bazı şeyleri (IAC temizliği teknik bir konudur ve dogrudur )teknik olarak birbiri ile ilişkili olarak değerlendirmiş ve detsek amaçlı tecrübesini paylaşmış lakin fren le IAC ve rpm arasında hiç bir baglantı yok ve IAC kalibrasyonu diye bir şey de yok IAC kontagı çevirdiğinizde O2 den aldıgı talimata göre otomotik olarak pistonu Throtle yuvaya ittirir..bunun için özel bir ayara gerek yoktur (Şayet IAC baglantı vidalarını uygun seal ve uygun tork ile sıktıysanız )hatta IAC veya O2 arızalı dahi olsa uygun RPM de IAC yi manuel olarak sabitleyebilirsiniz RPM niz ufak salınımlar haricinde degişmez aynı yerde kalır ve malzeme degişimine kadar kısa süreliginede olsa böylede idare edebilirsiniz en azından RPM yüzünden olmadık yerlerde trafik ışıklarda stop durumu yaşamazsanız sadece Check engine yanar yanarsada yansın no problem.