Tiger Nickli Üyeden Alıntı
Emre yanlış yorumluyorsun. Orta kilit senin söylediğin gibi ön ile arkaya gücün 50-50 paylaştırılmasını sağlar bu doğrudur. doğru olmayan bunun kasıntı yapacağıdır. Kasıntı yapan ön ve arka kilirlerin devrede olmasıdır. Dönüşlerde sağ ve sol lastikler kilit nedeni ile aynı turu yaparlar. Virajın içindeki lastik daha az dönmek isterken kilit viraj dışındaki kadar döndürmeye çalıştığı için araç virajı almakta zorlanır ve kasılır. Kasıntı adı üstünde kasıntı bir yeleri kasar zayıf olan yeri kırar. Bu da genelikle en zayıf halka akslardır. Bu anlattığım da asphalt sürüşünde hiçbir şekilde gerçekleşmez. Direksiyonun sertleşmesi ve yumuşak dönememek gibi belirtileri hissedersin. Orta kilit ile istediğin süratte emniyetli sürüşe sahip olduğun gibi bunun alt aksama hiçbir zararı yoktur. Kasma ihtiyacın olduğunda korkmadan al 4x4 e.