Alıntı Tiger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Emre yanlış yorumluyorsun. Orta kilit senin söylediğin gibi ön ile arkaya gücün 50-50 paylaştırılmasını sağlar bu doğrudur. doğru olmayan bunun kasıntı yapacağıdır. Kasıntı yapan ön ve arka kilirlerin devrede olmasıdır. Dönüşlerde sağ ve sol lastikler kilit nedeni ile aynı turu yaparlar. Virajın içindeki lastik daha az dönmek isterken kilit viraj dışındaki kadar döndürmeye çalıştığı için araç virajı almakta zorlanır ve kasılır. Kasıntı adı üstünde kasıntı bir yeleri kasar zayıf olan yeri kırar. Bu da genelikle en zayıf halka akslardır. Bu anlattığım da asphalt sürüşünde hiçbir şekilde gerçekleşmez. Direksiyonun sertleşmesi ve yumuşak dönememek gibi belirtileri hissedersin. Orta kilit ile istediğin süratte emniyetli sürüşe sahip olduğun gibi bunun alt aksama hiçbir zararı yoktur. Kasma ihtiyacın olduğunda korkmadan al 4x4 e.
Ben bu paragrafın yalancısıyım Kaan Bey... (Wikipedia'dan alıntıdır)

Command-Trac

Command-Trac was first introduced using the NP208 transfer case in the full-size Jeeps (SJ series) in 1980. The drive modes are the same as with the Dana 18 and 20 transfer cases: 2Hi, 4HI PT, and 4LO PT. The 4WD modes are not for use on high-traction surfaces such as dry roads. The NP208 was used through at least 1987.

More commonly, Command-Trac is used to refer to the NP/NV-231 or NP-207 transfer cases introduced along with the Jeep Cherokee (XJ) in 1984. The system offers a chain-driven, aluminum, "shift-on-the-fly" transfer case. The "shift-on-the-fly" feature provides manual ease and assist while engaging 4WD. Command-Trac should only be driven in 4WD on low-traction surfaces due to the front and rear axles being locked together (no differential action in the transfer case). Driving in 4WD on dry pavement causes excessive wheel and drivetrain wear. Four-wheel modes are most commonly used for wet/slick surfaces or extreme weather conditions (rain, snow, etc.) (4H), towing (N), and off-road activities (4L).