KoMoDoWaRaN Nickli Üyeden Alıntı
karda lastik avantajı diye birşeyden bahsetmek çok zor aslında... çünkü kar vardır; 30 cm m/t lastikle eze eze gidersiniz (ebatınız müsaade ettiğince) dişler ezilen karda tutunma sağlar... kar vardır; altı buzdur, ezersiniz, lastik yüzeyi buza iner buza temas eden M/T lastiğin 1 dişi kadar yüzey temas ediyordur kaymak gibi kayarsınız... A/T ile daha az kayma yaşanabilir... avantaj olarak gördüğünüz lastiğiniz yol şartları çok az değiştiğinde dezavantajlı bir hale gelebilir.... açıkçası bu matematiği yaparken; sürüş esnasında yol şartlarını doğru tespit edebilmeli ve Kaan abinin de söylediği gibi uygun sürüş tercihine anlık karar verip uygulayabilmeliyiz..
benim naçizane tavsiyem: bu tür yol şartlarında, yolun müsait bir yerinde kimseye zarar vermeyecek şekilde ani frenajlar ve akselerasyonlar yapıp (minik minik) aracın verdiği tepkileri test ederek küçük de olsa bir tecrübeye sahip olmaktır...