Tufanın her söylediğinin altına imzamı atarım....
Emre işler kötüleştiğinde 4 çeker asfaltda da işleri kolaylaştıracaktır ama herşey yolunda demek değildir dikkatli olmaya devam.
Tufanın her söylediğinin altına imzamı atarım....
Emre işler kötüleştiğinde 4 çeker asfaltda da işleri kolaylaştıracaktır ama herşey yolunda demek değildir dikkatli olmaya devam.
Kar ve buz da araç tamamen farklı tepkiler veriyor ve farklı lastikler istiyor, kar bile kendi içinde sertliğine sululuğuna göre değişiyor. Yumuşak lapa lapa ve derin bir karda en iyi işi extreme MT ve MT ler yapıyor sanki çamur gibi, ama kar çok derin değil ise AT lastikler bunlardan daha iyi sonuç vermeye başlıyor. Karın altında buz varsa bu sefer hiçbiri çok iyi performans vermemeye başlıyor. Yumuşak bir kar ama ince yada buz var ise bu sefer en iyi performansı bildiğimiz asfalt araçları için yapılan kar lastikleri vermeye başlıyor. Bolu'da bir kar kampına araçlar kilitlerle extreme mt lerle at lerle çıkamazken ben standart bir kar lastiği ile hiç takılmadan çıkmıştım.
hocam araziye demiyorum ama yola karlı buzlu yola m/t ile çıkmak çok tehlikeli.
iskenderunda tepeye kar yağdığında yaptığımız gezilerden biliyorum.
nissan pathfinder m/t lastiklerle çok zor haraket ediyordu.
aynı şekilde m/t lastikle galloper da çok kötüydü. aynı galloper a/t lastikle bir nebze iyiydi.
bf goodrichlerin kar performansı için videoyu izleyin derim. ama eminim buz olduğu anda çok tehlikeli olur.
Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.
kar lastiği karda o kadar iyi iş yapıyorki normal sürüş konforunu sağlayabiliyorsunuz.
biz ne zaman abd liler gibi kar lastiği, yaz lastiği, çamur ve arazi lastiği gibi farklı lastikleri hazırda bekletip keyfe göre kullanacağız
Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.
bir örnekte ben vereyim ben sizler gibi kışın ham yolda üstü kar altı çamur filan araziye çıkmıyorum fakat karda kışta kıyamette bende asfaltta araba kullanıyorum karlı yolda AT gayet iyi ben daha önce normal pirelli scorpion asfalt kar buz lastiği ile Kayseri Erciyese tık demeden asfalt yoldan karda buzda çıkıyordum fakat şimdi Cooper discoverer AT3 kullanıyorum ciddi farketti önceden temkinli davranarak çıkıp iniyordum şimdi çok daha rahat şekilde kar performansım var yılbaşında eskişehir kütahya uşak arasında yol yaptım aşırı kar yağışı sebebiyle yol trafiğe kapalı olduğu için yolda kaldık fakat AT ile karla kaplı asfalt yolda seyahatte hiç zorluk çekmedim etraf araba mezarlıgı gibi oldugu halde.bence AT asfalt da karda-kışta gayet başarılı,
biz konuşuyoruz adamlar test yapmış
3 lastik teste tabi tutulmuş pro bir sürücüyle.
kış lastiği (kar lastiği bizde)
kış lastiği logolu lastikler
a/t lastikler
a/t lastikler rezillik zaten. allah başımıza vermesin bu tarz durumlar......
Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.
bu videodaki duratrac mıaraba dötünü kaldıramıyor abeyy
![]()
Bi eriğinen bi büyük rakı devirir ama kendi devrilmez.
Geçen ay Sapanca gezimizde Cooper Stt MT ile 30-35 cm karda sıkıntı yaşamadım, videolar ektedir.
http://www.youtube.com/watch?v=5F2mkgQroIs
Ben tercihimi a/t den yana kullandım.Cooper discoverer at3 sipariş verdim.Kullandıkça yorumları yazarım artık![]()
2011 SsangYong Kyron 2.0 Xdi O/V
2016 Mondial RXÃŽ EVO 250 cc
2008 Chevrolet Captiva 2.0D ov
2007 Subaru Forester 2.0 ov
2000 Grand Cherokee 4,7 + Atiker Gold Lpg
2009 Subaru Forester 2,0Xs+Prins Lpg
2004 Subaru Forester 2.0x +Milano Lpg
2004 Renault Laguna Prıvılege+Milano lpg
1997 Toyota Carina GLİ+Milano Lpg
karda lastik avantajı diye birşeyden bahsetmek çok zor aslında... çünkü kar vardır; 30 cm m/t lastikle eze eze gidersiniz (ebatınız müsaade ettiğince) dişler ezilen karda tutunma sağlar... kar vardır; altı buzdur, ezersiniz, lastik yüzeyi buza iner buza temas eden M/T lastiğin 1 dişi kadar yüzey temas ediyordur kaymak gibi kayarsınız... A/T ile daha az kayma yaşanabilir... avantaj olarak gördüğünüz lastiğiniz yol şartları çok az değiştiğinde dezavantajlı bir hale gelebilir.... açıkçası bu matematiği yaparken; sürüş esnasında yol şartlarını doğru tespit edebilmeli ve Kaan abinin de söylediği gibi uygun sürüş tercihine anlık karar verip uygulayabilmeliyiz..
benim naçizane tavsiyem: bu tür yol şartlarında, yolun müsait bir yerinde kimseye zarar vermeyecek şekilde ani frenajlar ve akselerasyonlar yapıp (minik minik) aracın verdiği tepkileri test ederek küçük de olsa bir tecrübeye sahip olmaktır...
Size ve Kaan abiye bende katılıyorum mesela ben AT yi öneriyorum fakat elimdeki lastik bu ve ben bu lastikten memnunum fakat bu MT nin gerektiği yerde AT de kullansanda olur manasına kesinlikle gelmez anlık yol şartları ve kesinlikle maksimum dikkatle AT ile karda buzda giderken yine aynı şartlarda fakat nasıl olsa MT var diye güvenerek AT ile gittiğiniz buzun üzerinde MT ile iyi bir sürüş sergileyemeyebilirsiniz lastik ne marka model olursa olsun işin içinde insan ve doga faktörü var bence de en önemli fark bu noktada ortaya çıkıyor.
Dün ilk kez Cherokee'yi ve üzerindeki BF Goodrich M/T Lastikleri kar ve buzlu yol koşullarında deneme imkanı buldum ve açıkçası korktuğum kadar olmadığını rahatça söyleyebilirim.
Tamam elbette diğer aracım gibi bir sürüş güvenliği sağlamıyor (Subaru Forester + 4 Kar Lastiği) ama yine de Kaan Bey'in dediği gibi, durumun bilincinde sürdüğünüz sürece asla riskli bir duruma da sizi sokmuyor.
- Gaz açınca hızlanıyor (ama ayağınızın ayarını bilmezseniz hemen yanlıyor tabiki)
- Frene basınca çizgisinde yavaşlıyor ve sorunsuz duruyor (ama tabiki fren mesafenizi ve dozlamanızı doğru şekilde ayarlamanız gerekiyor)
Problem yok yani... 4 Çekere geçme ihtiyacı hissedecek kadar bile dengesizlik yapmadı...![]()