Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
abi ben bu yazının bazı kısımlarına katılmıyorum.
lpg ye düşman olmamızdaki en büyük sebep yıllarca arabasının arkasında piknik tüpü ile dolaşan arabalar ve bizim bundan tiksinmemiz oldu aslında.

lpg benzine göre daha iyi bir yakıt. oktanı daha yüksek. çıkarttığı ısı daha fazla.
yüksek devirlerde arabanın avans vurma olasılığı daha düşük.
gibi gibi bir sürü artısı var.
eksisi ise benzin tasarımı yapılmış ve töleransları az olan motorlarda sorun yaratma ihtimali.

jeeplerde motor büyük, motor gücüne karşın alınan güç ortalama bir düzeyde ve bu alt devirlerde genelde.

sorun bence motor bloğunun ve radyatör sisteminin tam sınırda soğutma yapması.
lpg li jeeplerde daha fazla hararet, buna bağlı olarak üst kapak conta sorunu, radyatör sorunu, hortum patlatma sorunu, buji sorunu gibi br dünya sorun ile karşılaşabiliyorsunuz.

sağlıklı bir motorda ve iyi bir montaj sonrasında lpg ile daha iyi bir performans elde edebilirsiniz aslında.
Magnum V8 5.2-5.9 motorlarının yağına suyuna bakılıp hararet yaptırılmadıktan sonra Amerika' da 700-800.000 km yaptığını biliyormusunuz ? Aracı ihtiyaç değil hoby olarak kullanıyorsanız bırakın orjinal kalsın, bir önceki ZJ ile yaklaşık 400.000 km. yaptıktan sonra anlıyor insan kana su katmanın ne demek olduğunu... LPG takılan bir ZJ' nin ilk verdiği tepki check engine lambası ! hemen anlıyor bir terslik olduğunu... LPG ile Benzin arasındaki performans farkı okadar fazladırki; gazdan benzine geçişte adeta motor kendini bulur nefes alır..., herkes bilir benzinde kullanmanın etkileyici performansını... Tabi olay dönüp dolaşıp kendi bakış açımıza ve tercihimize kalıyor...
Kaybedecek bir şeyi kalmamış ZJ' ye vurulacak son darbe LPG' dir !

Ne tesadüf değil mi ? LPG' nin motora zarar vermediğini tek savunanlar otogaz firmaları.

Zaten sorun LPG' nin iyi bir yakıt olup olmamasında değil, benzinin fiyatında !