Ya aslinda daha tam emin degiliz. Her sey yarin belli olacak.
Peki anlatayim.
İkinci el aldigim WJ OME 1.5" lift kit HD imis. Yani Heavy Duty. Light Duty ilE ayni boyda ama HD'nin spiral kalinligi LD'ye gore 1mm daha fazla. Biri 14mm biri 15mm. Guc dayanimlari 170 lbs biri 220 lbs biri. OME katalogu verileri bunlar. Bu yaylar onunde demir tampon ve vinc olan araclar icin. On tamponda 45-100 kg arasi arti yuk olmasi gerekiyor. Bunu nasil ogrendim? Yayin ustunde etiket buldum. OME936 yaziyor. Ome sitesinde arastirinca anladim. HD kit yayiymis.
Bende bu olmasi gereken agirlik olmadigi icin aracin onu standarta gore 1.5" incten fazla yuksek. Fazladan 1.5 cm civari. Onde demir tampon ve vinc olmadigi icin yaylar cok gergin ve sert kaliyor.
Firma ozellikle uyarmis, standart WJ'lere bunu takmayin. Wheel down travel her ne ise onun eksikligini yasarsiniz demis. Bu da aracinizin sert bir suruse ve amortisorlerinin bozulmasina neden olur demis.
Wheel down traveli arastirirken bump steer diye bir sey buldum. Aracin lastiklerinin bi taraf yukari kalkarken bi tarafin asagiya oynamasi. Ben de soyle dusundum, benim hep death wobble'a girdigim bi mazgal var. Sol lastik mazgala dusuyor, sag lastik kalkiyor. Yaylar olmasi gerekenden cok sert oldugu icin sola dusen teker buyuk bir kuvvetle sekiyor ve sag teker yere carpiyor. E sag teker de buyuk bir kuvvetle sekiyor sol yere carpiyor ve yavaslayana kadar devam ediyor. Bu su an icin teori. Wikipedia ya girip bump steer animasyonunu gorebilirsiniz.
Yarin Ercan Abi'nin aracini 4"e yukseltiyoruz. Ondan cikan 2" normal yaylari benim yaylarla degistirecegiz ve ben gidip o mazgaldan gececegiz. Boylece sorunum bu olup olmadigini anlayacagiz
Komik bir sey daha. Arka yaylardaki etikette ise OME944 yaziyor. Yani arka aylar LD. Nasil boyle bir karisiklik olmus bilmiyorum. Urunu aldigim adama soracagim bi ara.
Not: benim saftin otmesini bu fazladan 1.5 cm ye bagliyorum. Cunku 3.75 cm yukseltmede safti oten duymadim. 1.5 cm aslinda ciddi bi fark saft icin.
Konu Maverick tarafından (17.Kasm.2015 Saat 22:18 ) değiştirilmiştir.
Burak,
İkinci el aldigim WJ OME 1.5" lift kit HD imis. Yani Heavy Duty. Light Duty ilE ayni boyda ama HD'nin spiral kalinligi LD'ye gore 1mm daha fazla. Biri 14mm biri 15mm. Guc dayanimlari 170 lbs biri 220 lbs biri. OME katalogu verileri bunlar. Bu yaylar onunde demir tampon ve vinc olan araclar icin. On tamponda 45-100 kg arasi arti yuk olmasi gerekiyor. Bunu nasil ogrendim? Yayin ustunde etiket buldum. OME936 yaziyor. Ome sitesinde arastirinca anladim. HD kit yayiymis.
Bende bu olmasi gereken agirlik olmadigi icin aracin onu standarta gore 1.5" incten fazla yuksek. Fazladan 1.5 cm civari. Onde demir tampon ve vinc olmadigi icin yaylar cok gergin ve sert kaliyor.
Firma ozellikle uyarmis, standart WJ'lere bunu takmayin. Wheel down travel her ne ise onun eksikligini yasarsiniz demis. Bu da aracinizin sert bir suruse ve amortisorlerinin bozulmasina neden olur demis.
Wheel down traveli arastirirken bump steer diye bir sey buldum. Aracin lastiklerinin bi taraf yukari kalkarken bi tarafin asagiya oynamasi. Ben de soyle dusundum, benim hep death wobble'a girdigim bi mazgal var. Sol lastik mazgala dusuyor, sag lastik kalkiyor. Yaylar olmasi gerekenden cok sert oldugu icin sola dusen teker buyuk bir kuvvetle sekiyor ve sag teker yere carpiyor. E sag teker de buyuk bir kuvvetle sekiyor sol yere carpiyor ve yavaslayana kadar devam ediyor. Bu su an icin teori. Wikipedia ya girip bump steer animasyonunu gorebilirsiniz.
Tamam da, animasyonda gösterilen bağımsız süspansiyonlarda yayların esnemelerine toe in ve toe out etkilerini gösteriyor. Senin önler bağımsız değil ! Sende yaylar esnediği zaman toe açılarını etkilemez. Ön yayların arkaya göre sert olmasından dolayı önlerin 1,5 cm yüksek olmasının Death Woble' a sebebiyet vermesi bana mantıksız geliyor.
Bumb steer dediği olay yayın darbelere karşılık verdiği esneklik değeri.
Yarin Ercan Abi'nin aracini 4"e yukseltiyoruz. Ondan cikan 2" normal yaylari benim yaylarla degistirecegiz ve ben gidip o mazgaldan gececegiz. Boylece sorunum bu olup olmadigini anlayacagiz
Takip
Komik bir sey daha. Arka yaylardaki etikette ise OME944 yaziyor. Yani arka aylar LD. Nasil boyle bir karisiklik olmus bilmiyorum. Urunu aldigim adama soracagim bi ara.
Not: benim saftin otmesini bu fazladan 1.5 cm ye bagliyorum. Cunku 3.75 cm yukseltmede safti oten duymadim. 1.5 cm aslinda ciddi bi fark saft icin.[/QUOTE]
Senin şaftın difransiyele giren tarafındaki mafsalın bozuk...
Ya aslinda daha tam emin degiliz. Her sey yarin belli olacak.
Takip![]()