Alıntı dreamer98 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.Grand Cherokee Limited 4.7 V8 2001 aracımda akümü sarj etmek için sökmüstüm,aküyü sökmeden önce immobilizer sistemini devredısı bıraktım.Aracımda lpg yok.Aküyü sarj ettikten sonra takmaya zamanım olmadı ve yaklasık 12 gün sonra nakü bekledigi icin tekrar sarj edip,sarj ettikten 1 gün sonra aküyü taktım,aracım calıstı fakat motor ısındıktan sonra vites D de iken ilk viteste vuruntu yapıyor.
Sarsıntıyla 1. vites geciyor,bazen 2.den 1 e düserkende yapıyor,geri viteste yani R de vuruntu yok,önce boyle sorunlarım yoktu,aracım 12 gün aküsüz kaldıgı icin elektronik parcalarda, tcm (transmission control module) ve pcm gibi beyinlerde sıfırlanma olmuş olabilir mi?Kendi yapabilecegim pratik bi çözümü var mı?Kontak anahtarını kapatıp actıgımda 4. seferde acık konumda done yazıyor yani hata kodu almıyorum.Teşekkürler.
Merhaba, yaşadığınız sorunun bir benzerini yakın zamanda ben de yaşadım. Motor soğukken P konumundan D ye geçerken sarsıntılı ve ses oluyordu. Fakat sizden farklı olarak vites 1 de takılı kalıyordu, 2 ye geçmiyordu. Başlarda kontrak kapatıp açarak bu sorun kendiliğinden kayboluyordu fakat ilerleyen zamanda bu yöntem sökmemeye başladı. Bende R vitese geçerken de aynı sorunlar vardı büyük ihtimal sizde de zamanla gözükebilir. Sorunun nasıl çözüldüğüne gelirsek, sorunun vites kolu arızası olduğu anlaşıldı. Vites kolunun alt tarafında elektronik bir kart. Kartın yenisi pahalı fakat tamiri mümkün. Tamir işleminden sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Bu şekilde araştırırsanız size de çözüm olabilir.