-
- Emre
Üye
Başlık yeni dikkatimi çekti ve sabahtan beri onu okuyorum...
Bence bu başlığın adını Burak ve Yakıt Krizi diye değiştirmek lazım... 
Şaka bir yana bende şu anda yeni almış olduğu XJ'nin LPG tüketimini anlamaya ve doğruluğunu görmeye çalışıyorum ancak senin durumun baya ileri safhalarda zira bence kendine zarar veriyorsun gibi geldi. Kaldı ki bu kadar buna takarak araçdan keyif alıyor olma şansın hiç yok (zaten yakıt derdine sürekli dede modunda sürüyor olman da bunun kanıtı.. Kim Flowmaster'lı V8'i bu şekilde sürmek ister ki??
)
Benim diğer aracım 2006 Subaru Forester 2.0 X, araca Prins Kit taktırdım (Khein enjektörlü serisi) ve geçen sene Bulgaristan Kayak seyahatimizde 4 kişi, full yüklü, ve tepede kayak taşıyıcı ile sadece 2 kişi ve araç dışı kayak taşyıcısı olmayan 2014 Model KIA CEED 1,6 dizel araçtan daha az yaktım toplam 1400 km'lik seyahat süresince 
Şimdiki XJ üzerinde ALDESA diye bir sistem ile geldi, genel kanı pek başarılı sistem olmadığı yönünde, ama yine de herkes de değiştirmeye değmeyeceğini söylüyor...
- ilk denemelerde (LPG AYGAZ litre fiyatı 2.09 TL) 130 km'de bitirdim full depoyu (40 litre civarı) (sürüşüm hep cadde trafiği yada offroad)
- Bence bu da kabul edilemez bir değer, ancak sonra yeni yeni şeyler öğrendim, LPG ayarlarında sorun olduğunu, ve filtrenin kötü durumda olduğunu öğrendim, fan ayarlarımı sürekli Ayak ve Cam modunda kullanıyordum, bu aracın cam modu seçilen her konumda klima açtığını öğrendim (meğer hep klima açık gidiyormuşum)
- Sonuç olarak dün filtre değişti, gaz ayarları yapıldı, artık klima açılmayacak fan ayarlarında kullanıyorum aracı... bakalım sonuçlar nasıl olacak? Yine bildiririm...
ama yine de tüm bu durumlara rağmen senin kadar dert etmiyorum bunu kendime, biraz gevşe ve tadını çıkarmaya bak aracın
Misal eğer ben de bu girişimlerden sonra hala mantıklı bi rakama yaklaştıramıyorsam yakıtımı, öncelik listemi değiştirerek komple sistemi söküp adam gibi bi markaya geçeceğim... (bence prins bu işin kralı, ama offroad piyasasında çok kişi Tartarini bu işin lideri diyor, bakalım artık kısmet...)
PS: Egsozu taktırırken katalitiği sökünce Flowmaster'ı katalitiğin yerine taktıracağını söylemiştin, bunun özel bir sebebi var mı? Benim aracımda da FlowMaster Super 44 var, ve katalitik konvertör yerinde düz boru var sadece, yani FlowMaster'dan başka hiçbir susturucu yok.. Ancak 1200-1500 devir aralığında araç içinde rahatsız edici bir uğuldama var (ve bu devir aralığı ne yazık ki tüm şehir içi sürüşünü oluşturuyor) eğer bu flowmaster'ı katalitik yerine almanın özel bir nedeni varsa, bende deneyeyim..?
Konu emreturkeli tarafından (28.Kasm.2014 Saat 14:01 ) değiştirilmiştir.
Yetkileriniz
- Konu Acma Yetkiniz Yok
- Cevap Yazma Yetkiniz Yok
- Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
- Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
-
Forum Kuralları