Sayfa 16 Toplam 38 Sayfadan BirinciBirinci ... 6141516171826 ... SonuncuSonuncu
Toplam 809 adet sonuctan sayfa basi 301 ile 320 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Jeep yakit tuketim raporu:)

Hybrid View

  1. #1
    Üye KARADAG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Aralk.2014
    Nereden
    BAĞCILAR İSTANBUL
    Mesajlar
    283
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de onlari yapiyorum merak etme flowmaster 44 var ve araba gazlayan hizli kullanan bir adamimdir bilen iyi bilir asla o kadar yakmaz bu araclar ne yaparsak yapalim! Kücük bir detay bir eksik olabilir atladiginiz, amac bunu bulmak el birligiyle...yazik gunah para bu, 70-75 kuruslar asla yakamaz bizim araclarimiz

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Gönül isterki söyle 25 kr falan yaksın fena olmazdı hani.Ancak levent bey ben bu zamana kadar bu araçların şehir içi tüketimi 40 kr veya 45 kr yakıyor diyenine rastlamadım buna yaklaşması içinde hiç bir çaba sarfetmedim.Elbetteki kimse aracı fazla yaksın istemez.belki lpg ayarım belki başka faktörler bunu bir nebze etkiler.Ancak esas olarak; buji, buji kablosu, lpg geçiş sıcak su ayarı, hava filtresi, şanzıman durumu, lastik hava basınçları ve çapı, üzerindeki sepet hava ve arazi şartları genelde gözönünde bulundurduğum ettkenlerdir.Ne kadar uğraşırsak uğraşalım şehir içi tüketim 50-70 arası başkaca olmaz...

  2. #2
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.Kasm.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    O ekrandaki değer hep alakasiz saçma değerleri gösteriyor. Şehirler arasi 120-130kmh hızla 43-45 kuruştu bizimde yakın zamanda. 80 litrelik tankın 50ltde ben doldum demesinin sebebi ya şamandıra sorunu ya da Levent abinin bahsettigi güvenlik sebebiyle lpgnin içinde kalan gaz miktari ayarı çok yüksek.

  3. #3
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.Kasm.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    50 kuruşada razıyım ☺☺kmde 20 kuruş 20 kuruştur

  4. #4
    Üye entropy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27.Eyll.2015
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    166
    Benim 4.7 wj şehir içi 40 45 kuruş, uzun yolda ise 30 kuruşa kadar düşüyor. Yakıta etki eden temel faktörler donanım haricinde tps, iac sensörleri, kelebek temizliği, ateşleme bobinleri ve bujiler. Bunlarda problem yok ise yakıtın o kadar artmaması lazım.

    LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  5. #5
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882

    Jeep yakit tuketim raporu:)

    Alıntı entropy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim 4.7 wj şehir içi 40 45 kuruş, uzun yolda ise 30 kuruşa kadar düşüyor. Yakıta etki eden temel faktörler donanım haricinde tps, iac sensörleri, kelebek temizliği, ateşleme bobinleri ve bujiler. Bunlarda problem yok ise yakıtın o kadar artmaması lazım.

    LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Entropy cok hakli. Bu saydiklari zaten her halukarda iyi durumda olmali. Bunlara goz atilmali.

    Buji ve kelebek isi kolay. Diger saydiklarinin tespiti nasil onu bilemiyorum.

    Bu arada TPS ve İAC nedir tam olarak? Saglikli olup olmadiklari nasil anlasilir? Buji gibi fiziki durumlarina bakarak mi? Yoksa bilgisayar yazilimi ile mi?

  6. #6
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Entropy cok hakli. Bu saydiklari zaten her halukarda iyi durumda olmali. Bunlara goz atilmali.

    Buji ve kelebek isi kolay. Diger saydiklarinin tespiti nasil onu bilemiyorum.

    Bu arada TPS ve İAC nedir tam olarak? Saglikli olup olmadiklari nasil anlasilir? Buji gibi fiziki durumlarina bakarak mi? Yoksa bilgisayar yazilimi ile mi?
    Burak,

    Tps ; boğaz kelebek pozison sensörü açıklığını ölçüyor.
    İac ; rolanti valfi rolantini düzenliyor.

    Sende tps problemi olabilir bence hatırlarsan bakmıştık birlikte müsait olursan tekrar bakabiliriz.

    Tps değeri : %12.3 ile %13.5 gibi değer olması gerekli


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Kadir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak,

    Tps ; boğaz kelebek pozison sensörü açıklığını ölçüyor.
    İac ; rolanti valfi rolantini düzenliyor.

    Sende tps problemi olabilir bence hatırlarsan bakmıştık birlikte müsait olursan tekrar bakabiliriz.

    Tps değeri : %12.3 ile %13.5 gibi değer olması gerekli


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Eyv kadir.

    Benim o rolanti sorunu duzeldi ama kendi kendine. Bayadir sorunum yok.

    Tps ve iac yazilim ile kontrol ediliyor yani? Bakarak iyi mi kotu mu anlasilmiyor?

    Bi de yakita etki ediyor mu bunlar?

  8. #8
    Üye Kadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.Mart.2014
    Mesajlar
    1,077
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eyv kadir.

    Benim o rolanti sorunu duzeldi ama kendi kendine. Bayadir sorunum yok.

    Tps ve iac yazilim ile kontrol ediliyor yani? Bakarak iyi mi kotu mu anlasilmiyor?

    Bi de yakita etki ediyor mu bunlar?
    Evet kontrol edilebiliyor. Yakıta tabiki etkisi var örnek vererek daha net olur;

    Tps normal değeri : 12.3 olduğunu varsayalım bu değer kapak tamamen kapalıyken.
    Benzin hava karışımı bu değere göre ayarlıyor beyin.

    Tps değeri : 17 (arızalı) oduğunda boğaz kelebeği yine kapalı ama sanki açıkmış gibi davranıyor o değere göre hava yakıt karışımı ayarlıyor beyin...




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Üye KARADAG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Aralk.2014
    Nereden
    BAĞCILAR İSTANBUL
    Mesajlar
    283
    Levent bey benim aracinda arasira bu seviyelere dustugu gorulmustur ancak bu istisna belki asfalt uzunyol kullanuminin fazla oldugu siralarda ancak ortalamafa bu seviyeden uzak max 70 kr seviyelerinde siklikla gormek mumkun dogal olarak baz alacagim seviye budur.belki de dediginiz gibi mutlaka kacirdigim bir nokta var.en kisa zamanda lpg servisine gidecegim oncelikle oradan baslayip diger etkenleride takip edecegim sizin aracta bu seviyede ise mutlaka benimkide ayni sevide olabilir
    {{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}

  10. #10
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eyll.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    5.2 ile geçende 40 liralık gaz almıştım. 85-90 km civarında bitti tamamen. 245/75/R16 lastik kalın diş AT lastikle.
    Ama çap farkını hesaplamıyorum. Orjinale göre %7,4 büyük ebat bunlar. dolaysıyla tüketim aslında bir tık da düşük denilebilir.
    Bana göre çok yaktı. zaten lastik değiştirdikten sonra arabanın tüketim değişti.
    Çünkü önceki asfalt lastiklerimle 38- 40 kuruş civarıydı

  11. #11
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Arkadaslar; ozellikle Yavuzcan ve Ersin icin konustum ustalarımla da lpg'cilerimle de uzun uzun...dedikleri aynen su; benzinde saat gibi calisan, mukemmel bir motor düsün abi, hic bir eksik yok, yan sanayi birsey yok uzerinde, hayati parcalarinda...sana onay verip uyguladigimiz gibi dogru sekilde dogru eller lpg sistemi takarsa kan uyusur ve o arac mukemmel yakit tasarrufu yakalar...arkadaslarin iyi bir lpg kontrolu yaptirmali öncelikle dogru bir serviste dediler...ayrica yukarda belirttigimiz aracin genel bakim durumu da iyi olmali bir daha gozden gecirilmeli...
    Ben de tekrar ediyorum yine; bir zj ya da wj icin lpg'de en en ust sınır 55-60 kurus olmalı en boktan dur kalk trafikte bile! Lutfen kontrol ettirin, regulatorlerinizi uyumlular mi? Kaclık regulatorler? Lpg filtreleriniz duzenli degişiyor mu? Lastik havalariniza kadar kusursuz olmali hersey vs vs...

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  12. #12
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar; ozellikle Yavuzcan ve Ersin icin konustum ustalarımla da lpg'cilerimle de uzun uzun...dedikleri aynen su; benzinde saat gibi calisan, mukemmel bir motor düsün abi, hic bir eksik yok, yan sanayi birsey yok uzerinde, hayati parcalarinda...sana onay verip uyguladigimiz gibi dogru sekilde dogru eller lpg sistemi takarsa kan uyusur ve o arac mukemmel yakit tasarrufu yakalar...arkadaslarin iyi bir lpg kontrolu yaptirmali öncelikle dogru bir serviste dediler...ayrica yukarda belirttigimiz aracin genel bakim durumu da iyi olmali bir daha gozden gecirilmeli...
    Ben de tekrar ediyorum yine; bir zj ya da wj icin lpg'de en en ust sınır 55-60 kurus olmalı en boktan dur kalk trafikte bile! Lutfen kontrol ettirin, regulatorlerinizi uyumlular mi? Kaclık regulatorler? Lpg filtreleriniz duzenli degişiyor mu? Lastik havalariniza kadar kusursuz olmali hersey vs vs...

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    abi benim regülatör atiker beyin akl 2 lpg ciye baktırdım sorun yok diyor ama huylandım müthiş derecede gerçi yakıt tüketimi abartılı değil...ne yapsak şöyle sağlam bi lpg ci yok mu önereceğin...özelden
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  13. #13
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi benim regülatör atiker beyin akl 2 lpg ciye baktırdım sorun yok diyor ama huylandım müthiş derecede gerçi yakıt tüketimi abartılı değil...ne yapsak şöyle sağlam bi lpg ci yok mu önereceğin...özelden
    Var baskan ama burada bizim tarafta, istanbulun en buyuk bayisi...atiyorum ozelden. Gel baktiralim bir gun beraber

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  14. #14
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Var baskan ama burada bizim tarafta, istanbulun en buyuk bayisi...atiyorum ozelden. Gel baktiralim bir gun beraber

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    atmadın özelden gelmediii...belki gelirim yarın
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  15. #15
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atmadın özelden gelmediii...belki gelirim yarın
    Mesaj gitmiyor, tapatalk chat'ten denedim

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  16. #16
    Üye ycankes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.Kasm.2014
    Nereden
    Karabük,Sivas
    Mesajlar
    285
    Alıntı mjz66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar; ozellikle Yavuzcan ve Ersin icin konustum ustalarımla da lpg'cilerimle de uzun uzun...dedikleri aynen su; benzinde saat gibi calisan, mukemmel bir motor düsün abi, hic bir eksik yok, yan sanayi birsey yok uzerinde, hayati parcalarinda...sana onay verip uyguladigimiz gibi dogru sekilde dogru eller lpg sistemi takarsa kan uyusur ve o arac mukemmel yakit tasarrufu yakalar...arkadaslarin iyi bir lpg kontrolu yaptirmali öncelikle dogru bir serviste dediler...ayrica yukarda belirttigimiz aracin genel bakim durumu da iyi olmali bir daha gozden gecirilmeli...
    Ben de tekrar ediyorum yine; bir zj ya da wj icin lpg'de en en ust sınır 55-60 kurus olmalı en boktan dur kalk trafikte bile! Lutfen kontrol ettirin, regulatorlerinizi uyumlular mi? Kaclık regulatorler? Lpg filtreleriniz duzenli degişiyor mu? Lastik havalariniza kadar kusursuz olmali hersey vs vs...

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Levent abi öncelikle ilgilendiğin için teşekkürler. Yan sanayi bildiğim kadarıyla motor aksamında bitek radyatör orjinal değil bizim.Onuda arabayı ilk aldığımız haftasonu patlatıp dengi olan bir radyatörle değiştirmiştik.Hararet problemimizde bitek her zjde olan kadar oluyor yaz aylarında. Ve daha 1-1.5 ay önce değişti bütün yağlar sular ankarada Şanzıman yapılırken 10bin bakiminida beraberinde yaptırdık. LPG filtreleri düzenli değişiyor bakımı düzenli yapılıyor. Bakımsız binmiyoruz pek. Farkında olduğumuz problemleri çözmeye çalışıyoruz. Doğru servistemi yaptırıyoruz onu bilmiyorum işte. Atiker bayisi var Karabükte ayni zamanda prinsinde bayisi. Prinsten anlayan birtek o var. Belkide anlamadığından 70 kuruş yakıyoruz.

  17. #17
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı ycankes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levent abi öncelikle ilgilendiğin için teşekkürler. Yan sanayi bildiğim kadarıyla motor aksamında bitek radyatör orjinal değil bizim.Onuda arabayı ilk aldığımız haftasonu patlatıp dengi olan bir radyatörle değiştirmiştik.Hararet problemimizde bitek her zjde olan kadar oluyor yaz aylarında. Ve daha 1-1.5 ay önce değişti bütün yağlar sular ankarada Şanzıman yapılırken 10bin bakiminida beraberinde yaptırdık. LPG filtreleri düzenli değişiyor bakımı düzenli yapılıyor. Bakımsız binmiyoruz pek. Farkında olduğumuz problemleri çözmeye çalışıyoruz. Doğru servistemi yaptırıyoruz onu bilmiyorum işte. Atiker bayisi var Karabükte ayni zamanda prinsinde bayisi. Prinsten anlayan birtek o var. Belkide anlamadığından 70 kuruş yakıyoruz.
    Rica ederim kardeşim, gösterin herşeyini iyice bir test edin yakmasın şu güzelim araçlarımız o kadar!

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  18. #18
    Üye KARADAG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Aralk.2014
    Nereden
    BAĞCILAR İSTANBUL
    Mesajlar
    283
    Levent tesekkur ediyorum en kisa zamanda daha dogru bir olcum ile detaylari iletecegim.araci ilk aldigimda butun yag bakimlari balata vs bilumum bakimlarinin tamamini yaptirmistim lpg takilali yaklasik 20 bin km olmus filtre degisti gerey yok yeni drgismis diye soyledi usta ancak ben yinede degistirmesini soylemistim.Soyleduklerinizden yola cikarak once baska bir lpg servisine gidip kontrolleri yaptiktan sonra degerleri yeniden kontrol edecegim.
    {{{{JEEP GC 5.9 V8 daha ne olsun}}}}

  19. #19
    Üye mjz66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    1,209
    Alıntı KARADAG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levent tesekkur ediyorum en kisa zamanda daha dogru bir olcum ile detaylari iletecegim.araci ilk aldigimda butun yag bakimlari balata vs bilumum bakimlarinin tamamini yaptirmistim lpg takilali yaklasik 20 bin km olmus filtre degisti gerey yok yeni drgismis diye soyledi usta ancak ben yinede degistirmesini soylemistim.Soyleduklerinizden yola cikarak once baska bir lpg servisine gidip kontrolleri yaptiktan sonra degerleri yeniden kontrol edecegim.
    Rica ederim ne demek, her zaman birlikteyiz yardıma hazırız...bekliyoruz yeni sonuçları

    SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  20. #20
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882

    Jeep yakit tuketim raporu:)

    Yakisi cok olan arkadaslara tavsiyem, once en kolay olan uzun yol secenegini degerlendirin. Yani uzun yolda ne yakiyor? Dur kalk cok degisken oldugu icin burdan baslamanizi tavsiye etmem.

    Deponuz tamamen dibine kadar bosken en az 20 Litre (paraniz ve vaktiniz varsa daha cok alin ama net degerde litre) gaz alin. Gece yarisi trafik yokken cikin otoyola (rampasiz) sabit 90 km/s hizda depo dibine kadar bitene kadar (benzine mi atti? Siz yine bi kac kez lpg'ye gecirin cunku bazen tam bitmeden benzine gecebiliyor) kac km yaptiginiza bakin.

    Boylece aldiginiz litre uzerinden kac km yaptiginizi hesaplar, uzun yolda normal mi degil mi oncelikle bunu anlarsiniz. Uzun yolda sikinti varsa zaten dur-kalkta da sikinti vardir. Ama uzun yolda sikinti yoksa dur-kalk prosedurundeki dinamikleri degerlendirmeye baslarsiniz.

    Not 1: Kurus hesabini birakin arkadaslar. Litre uzerinden yuruyun.

    Not 2: Depoyu fulleyip, 100 km yapip tekrar ayni pompadan fulletme yoluna da gidebilirsiniz ama ben pek bunu tercih etmezdim net olcum icin.

Sayfa 16 Toplam 38 Sayfadan BirinciBirinci ... 6141516171826 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •