Tabiki hayır, sadece kendi kullanım amacına dayalı konuşuyorum...
Şnorkel; Bu araçla hard offroad yapmayacağıma göre, hava aldığı yer olan tampon üstü 7 inch yüksekliğinde bir ZJ ' de belimin üstünde bir seviye ile aynı, ne işim olur 1 metre suyun içinde ?!?! Kaldı ki aracın motorunda fabrika çıkış şartlarını bozmak istemiyorum, Motorun hava aldığı mesafeyi uzatıp, hava geçişine birkaç köşe daha eklemekle pereformansın değişmediğini iddia etmek anlamsız... İhtiyaç duymayacağım donanımlar uğruna aracı kesip biçmek istemiyorum.
Dodikler ? 35 lastiğin şu anda hiçbir yere sürtmediği ( bunda 12,5 lastiğe 8 inch jant kullanmamın sebebi ön planda...) halde sadece daha şık dursun diye, montaj için çamurluklarını kesip her tarafını delmek niye ? Tamamen hasarsız orjinal Bushwacker oldukları halde takmayacağım..., lastikler çamur atarmış, atsın ne olur ki ?
Tavan sepeti; ZJ' lere ilk tavan sepetini memlekette takanlardan biriyim..., EKV' den çıkarttıktan sonra sepet ve üzerindeki her şeyi tek tek tarttım; Hi-jack, balta, yangın söndürücüsü, hallojenler v.s.... : Toplamda 138 kg tuttu ! hele hele bir zamanlar stepneyi de tavanda taşıyordum; olur sana en az 160 kg. Tam bir felaket...! Tepemde 160 kg sallana sallana ile dolaşıp duruyormuşum...! Devrilme tehlikesi bir yana, aerodynamic yapının bozulması, yakıt artışı da cabası..! en az 5 senedir taşıdığım hi-jack'i ve baltayı bir defa bile kullanmadım. Hiç lastiğim patlamadı, hallojenlerin elektirik bağlantıları bile yoktu....
Senede en fazla yapabileceğim 10.000 km için LPG' ye de gerek yok, kaldıki bu zamana kadar LPG ile tanışmamış bir motora bu saatten sonra bunu yapmak yazık....
Arkada demir tampon ?



ne için ? 7" yüksekliğinde bir ZJ nin arka yaklaşma açısı mükemmeldir, kolay kolay bir yere değemez...
Her şey bir yana; 3 kg ağırlığında bir tamponu çıkartıp yerine en az 30 kg' lık bir yükü yüklemek niye ?
Artık yeni sayfa açıldı....

Tüm denemeler yapıldı, yaşandı, geçti...