Ergün Abi, dün araca baktırdım death wooble için. Rot başlarında sıkıntı yok. Yağladık biraz. Boşluk ve ses direksiyon kutusundan geliyormuş. Tamir olurmuş 400 TL civarında ama usta çok önemli değil boşuna masraf etme dedi.

Direksiyon kutusu tamirini hiç sevmem... hayati bir konu !

Death wobble için direksiyon amortisoru olabilir dedi. Dinç abinin verdiği standart amortisoru taktık. Benimkinden daha iyi durumdaydı. Bir süre gözlemleyeceğiz.

Death Wobble' ın sebebi direksiyon amortisörü olamaz, direksiyon amortisörü etkiyi sönümlemeye çalışır. Sonuçta çözüm değil.

2" Yükseltme sonrası ayağımı gazdan kestiğimde şafttan gelen ses için de "2 inc yükseltmede şafta bir modifikasyon yapmaya gerek yok ama senin şaft 15 yıllık parça, yükseltme sonrası balans yapıp da kafayı bozmuş olabilir, yükseltmeden önce de kafa bozulmuş olabilir. Şu anda aciliyet seviyesinde değil, arka şaft kafası pahalı, ses iyice artınca arka kafayı değiştirip, şafta balans yaparız, şimdi sadece şafta balans yaptırsak kafa bozuk olduğu için ses yine gelebilir" dedi.

Balans yaklaşık 200-250 TL civarı.

Katılmıyorum ! 2" yükseltme sonrası şaft tek değişen açı şartlarına uyumlandırılmalıdır. Eğer şaftta vibrasyon ve ses varsa bir şeylerin ters gittiğine işarettir ve bu ters giden şey devamlı ilerleyecektir. Şu anda aciliyeti yok diye düşünülen şey hiç ummadığın bir anda dağılır, bırak verdiği hasarı ( arazi şanzımanı v.s. tehlikeli de olabilir. )


Şanzımana giren arka şaft kafası Türkiye'de 450 civarı. Ebay'de kargo dahil 200 TL.
Diferansiyele giren ön şaft kafası Türkiye'de 550 civarı. Ebay'de kargo dahil 230 TL.

Diyorum ki, şafta balans yaptırıcam ya, değişeceksem ön ve arka değişeyim hazır bu işe girişmişken. İkisini birden Ebay'den alırsan 430 yerine 370 TL oluyor.

Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi: $T2eC16N,!yUFIc+U(JuTBS,vfTPlmw--60_57.JPG
Görüntüleme: 3
Büyüklüğü: 47.2 KB (Kilobyte)

Ön ve arka şaft kafası



Bi yandan da sıfır komple şaft baktım Ebay'e, o da kargo ve vergi dahil 850 TL'ye geliyor.

Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi: $_57.jpg
Görüntüleme: 3
Büyüklüğü: 67.2 KB (Kilobyte)

Komple ÅŸaft

-----

Abi ne önerirsin ne yapayım? Balans yeterli olur dersen sadece kafaları mı değişeyim? Bi de bu şaft ve kafalarında marka önemli mi çok? Ben en uygun fiyatlılarına baktım. Sizin gibi hardcore araziye girmiyorum biliyorsun.

Tekrar : 2" yükseltmede şaft modifikasyonu şart ! Şaft kafalarını yine orjinali ile ( bilyalı sisitem ) değiştirirsen bir müddet sonra onlarda bozulacak ve tüm verdiğin para boşa gidecek. Daha öncede açıklamıştım; Orjinal kafalar aracın standartında neredeyse düz bir açıda çalışırlar, sadece otoyolda dalgalnmalarda veya kısa süreli kasislerde kısa süreliğine açıyla çalışır ki o açı da çok azdır. Oysa sen aracı neredeyse 6 cm yükseltiyorsun bu nedenle kafalar devamlı açılı çalışıyor. Dolayısı ile de bir yere kadar deyip dağılıyor.

Aybars' a tavsiye ettiğim yolu bir gözden geçir derim...


Veya ; Orjinal standart şaft parçaları yerine hazır modifiye edilmiş şaft al yut dışından.

Mesela ;

http://www.4xshaft.com/

http://www.rustysoffroad.com/rustys-...ion-wj-zj.html