Toplam 61 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Yükseltme sonrası değişen şaft açıları

Hybrid View

  1. #1
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı aybarsdnr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi ilk başta titreme ve uğultu vardı. Sonra arazide zorlandı ve uğultu sürtme sesine başladı. En son katur kutur metal sesi gelince kırılmaya yakın söktüm. şanzımana giren kafası bozulmuş. o kafanın da çift veya öneriliyorsa tek mafsallı yapılması gerekiyor. Ustalar ya şaftı b.kluyor ya da harika şaft deyip çok uçuk fiyat söylüyorlar. ben de anlamadığım için pek diyalog kuramıyorum.
    Ben WJ'mi 1.5" yükselttikten sonra benim şaft da ses çıkarmaya başladı. 80 km üstü hızlarda ayağımı gazdan çekince gelen ses gaza basınca kesiliyor. Ergün Abi sebebini anlatmıştı bana. Gazdan çekip parçalar rahatlayınca yapıyordu bu sesi.

    Sadece sestir diye umursamadım, ve 1.5" de şaft modifikasyonuna gerek yoktu diye şaftın eskiliği metal yorgunluğudur diye düşündüm. Ama şimdi hocam senin bahsettin katır kutur ses korkuttu beni. Benim şaft da acaba ilerleyen zamanda bu hale mi gelecek acaba?

  2. #2
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben WJ'mi 1.5" yükselttikten sonra benim şaft da ses çıkarmaya başladı. 80 km üstü hızlarda ayağımı gazdan çekince gelen ses gaza basınca kesiliyor. Ergün Abi sebebini anlatmıştı bana. Gazdan çekip parçalar rahatlayınca yapıyordu bu sesi.

    Sadece sestir diye umursamadım, ve 1.5" de şaft modifikasyonuna gerek yoktu diye şaftın eskiliği metal yorgunluğudur diye düşündüm. Ama şimdi hocam senin bahsettin katır kutur ses korkuttu beni. Benim şaft da acaba ilerleyen zamanda bu hale mi gelecek acaba?
    ne kadar zamandır bu şekilde kullanıyorsun. Ben şöyle söyleyeyim, benden önceki sahibi şaftı ve diferansiyeli dağıtmış. ben almadan önce değiştirmişler. ben aldıktan aşağı yukarı 1000 km sonra şaft dediğim hale geldi. tabi bu 1000 km nin içinde arazi gezileri vs. de var. Çokta gözünü korkutma. Uğultuya da pek takılma. Ben ara ara hissediyordum kastığını. Yine uğultu ile beraber bazen katur kutur ses geliyordu.

    Senin lastik yırtıkmış vs. Bir de dediğin gibi bir metal yorgunluğu da var. Bostancı sanayide pek meşhur olmamış ama iyi esnaf olan bir şaftçı ile tanıştım. Benim işime garanti veremediği için yaptırmadım ama orijinal kafa için uygun fiyat vermişti. Dilersen yerini tarif ederim bir gösterirsin.

  3. #3
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı aybarsdnr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senin lastik yırtıkmış vs. Bir de dediğin gibi bir metal yorgunluğu da var....
    Lastik yırtığı deyip geçmeyin; işte o lastik bir anlamda mafsalın körüğüdür, dolayısı ile lastik yırtıldıktan sonra artık bilya yuvalarına toz, su, çamur v.s girmeye başlar ve kısa sürede kötü çalışma şartlarına bilyalar dayanamaz.

  4. #4
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben WJ'mi 1.5" yükselttikten sonra benim şaft da ses çıkarmaya başladı. 80 km üstü hızlarda ayağımı gazdan çekince gelen ses gaza basınca kesiliyor. Ergün Abi sebebini anlatmıştı bana. Gazdan çekip parçalar rahatlayınca yapıyordu bu sesi.

    Sadece sestir diye umursamadım, ve 1.5" de şaft modifikasyonuna gerek yoktu diye şaftın eskiliği metal yorgunluğudur diye düşündüm. Ama şimdi hocam senin bahsettin katır kutur ses korkuttu beni. Benim şaft da acaba ilerleyen zamanda bu hale mi gelecek acaba?


    Çünkü CV-Joint ( bilyalı sistem ) mafsallarda kısa süreli ( kasislerden geçişte ) asvalt dalgalanmalarında veya bir tümsek / çukur geçişlerlerinde kısa süren açı değişiklikleri ve yüksek süratler için tasarlanmış bir sistem. Ama aracı 3-4 cm'lik bir yüksekliğe getirdiğin zaman artık bilyalı mafsal sürekli açılı çalışıyor ve sonunda dayanamayıp dağılıyor.

  5. #5
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Çünkü CV-Joint ( bilyalı sistem ) mafsallarda kısa süreli ( kasislerden geçişte ) asvalt dalgalanmalarında veya bir tümsek / çukur geçişlerlerinde kısa süren açı değişiklikleri ve yüksek süratler için tasarlanmış bir sistem. Ama aracı 3-4 cm'lik bir yüksekliğe getirdiğin zaman artık bilyalı mafsal sürekli açılı çalışıyor ve sonunda dayanamayıp dağılıyor.
    Anladım abi. Şu death wooble ve rot başlarını bir halledeyim. (Geçen hafta piknikte hatırlarsan direksiyonda boşluk ve ses vardı.) Çünkü bu sanırım şu an güvenlik açısından daha önemli. Buna ondan sonra baktırayım o zaman.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •