Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu
Toplam 61 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 40 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Yükseltme sonrası değişen şaft açıları

Hybrid View

  1. #1
    Üye pikniktip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Mesajlar
    490
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam orda zaten..attım özelden
    Bu konuyla ilgili benimde diyeceklerim var
    "iyi usta" adıyla geçen yer eğer tahmin ettiğim yerseki büyük ihtimal orası sadece şaftın balansını iyi yapmaktan anlıyor diğer konularla ilgili olarak kesin olarak ergun abinin bahsettiği konuları pek önemsemiyor, yönlendirmeye ihtiyaç var (yada beni salladı),(taze bilgidir) o yüzden adamı yönlendirmeye ihtiyaç var. açıyı ölçtünmü dediğimde ben gözümlen anlarım diyor....
    Ayrıca WJ şaftının iki ucuda cv joint (bilyalı tip). şaftınını adapte etmeye çalışınca WJde iki ucununda revizesi gerekiyor. yani ortadaki boş boru hariç kullanılamaz. o yüzden orjinal şaftı elletmeyin, komple şaftı yaptırın. (flanşı (yoke) yüksek açıya uygun vs vs, bunu onlar biliyor zaten)
    ben bunu geçen sene yaptırdığımda 1500 civarı bir rakkama patladı bana.

    fakat buda yetmez
    en azından alt veya üst kolların ayarlı olması gerekir. fabrikasyon alt üst kollarla bu iş olmaz.
    ayrıca bunu yapınca arabanın caster açılarıda bir miktar değişecek
    Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar, saatin iyiliği koşmasında değil doğru gidişindedir.

  2. #2
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Kaç inch yukseltme var hocam? dinç Abi'nin 4".

    Benim 2". Şaftı söktüm ama halen test etme şansım olmadı ötme ile alakalı. Bu gece çıkıp basacam hem ötme hem 130 sonrası titreme kesilmişse sorunu anlamış olacağım. Ki büyük ihtimal bu olacak.

    Diğer başlıkta dediğim gibi ben 2" yükseltmeme rağmen şaftım neden sorun yaptı anlamadım. Amerikan jeepforum.com sitesinde başlık açtım. Yazsn herkes 2" de burak 3" de bile şaft ötmemeli diyorlar.

    İzmir'de şaftımı çıkaran usta çarşamba şaftçıya gidecekmiş. Benim şaftı da bi gösterecek. Bi ihtimal diyorum balansı bozulmuşsa ya da şaft artık yıpranmışsa ömrü bitmişse normalde ses çıkartmayacağı halde çıkartıyordur.

    Gelişmeleri yazarım.

  3. #3

  4. #4
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada saftı sokunce araç fena oldu virajda bi köklüyorsun bir yanlıyor kıçtan
    bi sıfır videosu bekliyorum senden
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  5. #5
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Benim aracta da 4" yukseltme var

  6. #6
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Şaftı çıkardıktan sonra ses kesildi. Araç akmaya başladı. Ayağımı gazdan çekince araç sanki eskiye oranla hem daha rahat hem daha çok yol gidiyormuş gibi geldi. Şaft sanki dört tekeri birden kanırtıyor kastırıyormuş gibi.

    Åžimdi kafamda 3 soru var.

    1) Bu ÅŸekilde devam etmek.
    2) Şaftı takıp, şanzımanı 2cm kadar indirmek (Tercihim bu)
    3) Şaftı mafsallı yapmak (Ki buna pek sıcak bakmıyorum, tam çözüm değil galiba)

    Alternatif olarak aklıma gelen, acaba şaftım eskidi, ya da balans yapıyor ondan ses çıkarıyor. Balans da yaptırabilirim ama önce şaftçıya göstericem balans var mı diye.

  7. #7
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Beyler bu şaft konusu ile ilgili forumu baya kirlettiğimin farkındayım ama en mantıklı çözümü bulmak istiyorum.

    Normalde HD iron rock şaft almaya karar vermiştim fakat, kur artışından dolayı TR deki satıcıların fiyatları baya yükseldi. Kendim ne yazık ki getiremiyorum çünkü iron rock ın Türkiye ye gönderimi yok.

    Dün Ergun abinin paylaşımlarından sonra bu akşam kendi şaftımı ve aracı aldığım kişi tarafından pek ne olduğunu bilmediğim bazı parçaları inceledim. Muhtemelen şanzımana giren taraf daha önceden çift mafsallıymış ama değiştirmişler vs.

    Şaft ım kayar şaft denilen cinsten galiba veya ben standart şaftla arasında bir fark olduğunu düşünüyorum hakim olmadığım bir konu olduğu için. Şaft ve elimdeki parçaların fotoğraflarını buraya ekliyorum. Beni yönlendirirseniz çok sevinirim. Şaftçılara pek güvenim kalmadığı için biraz bilgi edinip gitmek istiyorum artık.










  8. #8
    Moderator Han Solo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2014
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    6,285
    abi şaftla ilgili tam sorun nedir titreme mi kırılma sağlamlık endişesi mi
    GEZE GEZE BU GEZE-GEN BİTMEZ

    tüm videoları 720p veya 1080p olarak seçerek izleyin...

  9. #9
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi şaftla ilgili tam sorun nedir titreme mi kırılma sağlamlık endişesi mi
    abi ilk başta titreme ve uğultu vardı. Sonra arazide zorlandı ve uğultu sürtme sesine başladı. En son katur kutur metal sesi gelince kırılmaya yakın söktüm. şanzımana giren kafası bozulmuş. o kafanın da çift veya öneriliyorsa tek mafsallı yapılması gerekiyor. Ustalar ya şaftı b.kluyor ya da harika şaft deyip çok uçuk fiyat söylüyorlar. ben de anlamadığım için pek diyalog kuramıyorum.

  10. #10
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı aybarsdnr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şanzımana giren kafası bozulmuş. o kafanın da çift veya öneriliyorsa tek mafsallı yapılması gerekiyor.

    Şanzımana giren tarafı asla tek mafsallı olmaz , çift mafsallı olmak zorunda !

  11. #11
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şanzımana giren tarafı asla tek mafsallı olmaz , çift mafsallı olmak zorunda !
    Abi ne yazık ki ustalar o ihtimali de söyledikleri için ben de bilgisiz olduğumdan düşünmek durumunda kalıyorum. Dediğim gibi sizlerden alacağım bilgilerle gidip konuşursam sonuca ulaşıcam

  12. #12
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı aybarsdnr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi ilk başta titreme ve uğultu vardı. Sonra arazide zorlandı ve uğultu sürtme sesine başladı. En son katur kutur metal sesi gelince kırılmaya yakın söktüm. şanzımana giren kafası bozulmuş. o kafanın da çift veya öneriliyorsa tek mafsallı yapılması gerekiyor. Ustalar ya şaftı b.kluyor ya da harika şaft deyip çok uçuk fiyat söylüyorlar. ben de anlamadığım için pek diyalog kuramıyorum.
    Ben WJ'mi 1.5" yükselttikten sonra benim şaft da ses çıkarmaya başladı. 80 km üstü hızlarda ayağımı gazdan çekince gelen ses gaza basınca kesiliyor. Ergün Abi sebebini anlatmıştı bana. Gazdan çekip parçalar rahatlayınca yapıyordu bu sesi.

    Sadece sestir diye umursamadım, ve 1.5" de şaft modifikasyonuna gerek yoktu diye şaftın eskiliği metal yorgunluğudur diye düşündüm. Ama şimdi hocam senin bahsettin katır kutur ses korkuttu beni. Benim şaft da acaba ilerleyen zamanda bu hale mi gelecek acaba?

  13. #13
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben WJ'mi 1.5" yükselttikten sonra benim şaft da ses çıkarmaya başladı. 80 km üstü hızlarda ayağımı gazdan çekince gelen ses gaza basınca kesiliyor. Ergün Abi sebebini anlatmıştı bana. Gazdan çekip parçalar rahatlayınca yapıyordu bu sesi.

    Sadece sestir diye umursamadım, ve 1.5" de şaft modifikasyonuna gerek yoktu diye şaftın eskiliği metal yorgunluğudur diye düşündüm. Ama şimdi hocam senin bahsettin katır kutur ses korkuttu beni. Benim şaft da acaba ilerleyen zamanda bu hale mi gelecek acaba?
    ne kadar zamandır bu şekilde kullanıyorsun. Ben şöyle söyleyeyim, benden önceki sahibi şaftı ve diferansiyeli dağıtmış. ben almadan önce değiştirmişler. ben aldıktan aşağı yukarı 1000 km sonra şaft dediğim hale geldi. tabi bu 1000 km nin içinde arazi gezileri vs. de var. Çokta gözünü korkutma. Uğultuya da pek takılma. Ben ara ara hissediyordum kastığını. Yine uğultu ile beraber bazen katur kutur ses geliyordu.

    Senin lastik yırtıkmış vs. Bir de dediğin gibi bir metal yorgunluğu da var. Bostancı sanayide pek meşhur olmamış ama iyi esnaf olan bir şaftçı ile tanıştım. Benim işime garanti veremediği için yaptırmadım ama orijinal kafa için uygun fiyat vermişti. Dilersen yerini tarif ederim bir gösterirsin.

  14. #14
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı aybarsdnr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senin lastik yırtıkmış vs. Bir de dediğin gibi bir metal yorgunluğu da var....
    Lastik yırtığı deyip geçmeyin; işte o lastik bir anlamda mafsalın körüğüdür, dolayısı ile lastik yırtıldıktan sonra artık bilya yuvalarına toz, su, çamur v.s girmeye başlar ve kısa sürede kötü çalışma şartlarına bilyalar dayanamaz.

  15. #15
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben WJ'mi 1.5" yükselttikten sonra benim şaft da ses çıkarmaya başladı. 80 km üstü hızlarda ayağımı gazdan çekince gelen ses gaza basınca kesiliyor. Ergün Abi sebebini anlatmıştı bana. Gazdan çekip parçalar rahatlayınca yapıyordu bu sesi.

    Sadece sestir diye umursamadım, ve 1.5" de şaft modifikasyonuna gerek yoktu diye şaftın eskiliği metal yorgunluğudur diye düşündüm. Ama şimdi hocam senin bahsettin katır kutur ses korkuttu beni. Benim şaft da acaba ilerleyen zamanda bu hale mi gelecek acaba?


    Çünkü CV-Joint ( bilyalı sistem ) mafsallarda kısa süreli ( kasislerden geçişte ) asvalt dalgalanmalarında veya bir tümsek / çukur geçişlerlerinde kısa süren açı değişiklikleri ve yüksek süratler için tasarlanmış bir sistem. Ama aracı 3-4 cm'lik bir yüksekliğe getirdiğin zaman artık bilyalı mafsal sürekli açılı çalışıyor ve sonunda dayanamayıp dağılıyor.

  16. #16
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Çünkü CV-Joint ( bilyalı sistem ) mafsallarda kısa süreli ( kasislerden geçişte ) asvalt dalgalanmalarında veya bir tümsek / çukur geçişlerlerinde kısa süren açı değişiklikleri ve yüksek süratler için tasarlanmış bir sistem. Ama aracı 3-4 cm'lik bir yüksekliğe getirdiğin zaman artık bilyalı mafsal sürekli açılı çalışıyor ve sonunda dayanamayıp dağılıyor.
    Anladım abi. Şu death wooble ve rot başlarını bir halledeyim. (Geçen hafta piknikte hatırlarsan direksiyonda boşluk ve ses vardı.) Çünkü bu sanırım şu an güvenlik açısından daha önemli. Buna ondan sonra baktırayım o zaman.

  17. #17
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Bunlar nerden çıktı ?!?!


  18. #18
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunlar nerden çıktı ?!?!

    Arabayı aldığımda mustafa abi vermişti belki işine yarar diye. Depoda duruyordu. Aklıma geldi çıkarttım

  19. #19
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Aybars, gördüğüm kadarıyla daha önce senin ön şaftın difransiyele giren tarafı mafsallıya çevrilmiş, boruda da uzatma yapılmış. Şanzımana giren tarafı olduğu gibi bırakılmış, dolayısıile eğimli çalışmaya dayanmadığı için şanzıman tarafındaki dağılmış.

    Şimdi ne yapılabilinir ?

    Tavsiyem ;

    95 model ZJ' lerin bir kısmı ( son 3 ay imalatı ) ön şaftı difransiyele giren tek, şanzımana giren çift mafsallı olarak yapıldı. Bendeki de şansıma öyleydi, sadece yükseltmeye göre boruyu uzattırdım.

    Bu şekilde olan 95 ZJ temiz bir çıkma şaftını difransiyele giriş ve şanzımana giriş flanşlarıyla birlikte alıp iyi bir şaftçıya boyunu uzattırıp bakım ve balansını yaptıracaksın ve WJ' ne takacaksın. Sorun falan kalmayacak !

    95 ZJ şaftnın avantajı orjinal olması.



    Çıkma şaftı ve flanşları güvenilir nereden alabileceğini, sonrasında şaftın boyunu işinin ehli ustalı nerede uzattıracağını sana özelden vereceğim.

    Yaklaşık tutar da 1000,- 1100,- arası olabilir.


    Bunun haricinde yaptıracağın, el attıracağın her iş işlem sana sadece zaman ve para kaybettirir.


    Kolay gelsin, bol ÅŸans.

  20. #20
    Üye aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Mart.2015
    Mesajlar
    187
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aybars, gördüğüm kadarıyla daha önce senin ön şaftın difransiyele giren tarafı mafsallıya çevrilmiş, boruda da uzatma yapılmış. Şanzımana giren tarafı olduğu gibi bırakılmış, dolayısıile eğimli çalışmaya dayanmadığı için şanzıman tarafındaki dağılmış.

    Şimdi ne yapılabilinir ?

    Tavsiyem ;

    95 model ZJ' lerin bir kısmı ( son 3 ay imalatı ) ön şaftı difransiyele giren tek, şanzımana giren çift mafsallı olarak yapıldı. Bendeki de şansıma öyleydi, sadece yükseltmeye göre boruyu uzattırdım.

    Bu şekilde olan 95 ZJ temiz bir çıkma şaftını difransiyele giriş ve şanzımana giriş flanşlarıyla birlikte alıp iyi bir şaftçıya boyunu uzattırıp bakım ve balansını yaptıracaksın ve WJ' ne takacaksın. Sorun falan kalmayacak !



    Çıkma şaftı ve flanşları güvenilir nereden alabileceğini, sonrasında şaftın boyunu işinin ehli ustalı nerede uzattıracağını sana özelden vereceğim.

    Yaklaşık tutar da 1000,- 1100,- arası olabilir.

    Kolay gelsin, bol ÅŸans.
    Ergun abi, çok teşekkür ederim

Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •