265 / 70 / 17 lastik ebadı 80 cm çap ile 31.6 inç' e denk gelir.
Eğer 37 inç lastik takarsan 93.5 cm çap ile aradaki fark neredeyse % 17 ' ye gelir.
Fabrikalar araçlarında genellikle + - % 2,5 farkın dışına çıkılmamasını tavsiye ederler.
Motor güçlü olabilir ama difransiyel dişlileri bunu kaldıramaz ve kısa zamanda istavroz dişlilerini doğrar, zaten istavroz dişlisinin dağılması ile kopan parçalar ayna ve mahruti dişlilerinin de sonu olur. Bu yükün faturası dayanıklılığı oranında difransiyellerden başlayarak şaft mafsalları üzerinden arazi şanzımanına kadar uzanır. Hangisini zayıf tarafından yakalarsa hesabı ona ödetir.
Bu arada , " yok ben temkinli ve yumuşak kullanırım..." dersen; Güçlü motoruna rağmen 500-600 kg. bir yükle seyahat ettiğini varsayabilirsin, kalkışlarda 1. değil 2. vitesle kalkmış olursun. Yokuşlarda araba iyice bayılır, bu işin keyfi falan kalmaz....