baştan şu aracı bir yetkili servise götürüp bilgisayara ( DRB) bağlatsan şak diye çıkacaktı zaten sorunun nerde olduğu...


Sen bu problemin ile ilgili açtığın konunun başında O2 Sensör / Tps / Map / A.i.s. / D. Kapağı / Bujiler / B. Kabloları / Tevzi Makarası gibi birçok şeyi değiştirdiğini yazmıştın, onun için TPS sensörünün üzerinde durmadık...

4. vitese geçmede sorun olduğunu da yazdığını hatırlamıyorum...


TPS arızalıysa ( ki genelde kurum bağladığı ve temizlenmediği için sorun çıkartır... ) vites veya rölanti problemleri yaratabilir...

Aklınızda bulunsun ; TPS sensörünü çıkartıp aracı kullandığınızda vites tek bir viteste ( genelde 3.ncü vites) kalır.

Sonuçta TPS gaza yapılan basıncı ölçüyor ve şanzımana veri gönderiyor. Yani; vites değişim zamanlarını tanımlamak için gerekli olan gaz pedalı durumunu algılıyor ve motor beynine iletiyor. Motor beyni de diğer sensörlerdeki verileri birlikte değerlendirerek şanzımandaki selenoidleri kontrol ediyor. Yani ZJ' ni kullanırken gaz pedalına basış ruh haline göre senin istediğin güç ve motor yükü hakkındaki bilgileri bir araya getirerek beyne iletiyor. Şanzıman beyni de ( emir subayı ) başkomutandan aldığı emri ilgili vites değiştirme birimlerine iletirken motor beyni de bir yandan vites değiştirme esnasında yakıt akışını azaltıyor ve ateşleme zamanını geciktiriyor. Vites değişimi tamamlanır tamamlanmaz da, motor gücü eski haline döndürülüyor. Yani anlayacağın bir yandan da şanzımanı koruyor.

İşte TPS ile şanzıman arasındaki duygusal ilişki bu

Geçişlerin neden ayarlanması gerekiyor ? hala gariplik mi var geçişlerde ?