Konulanmış Görüntüleme
-
- Ergun
Moderator
Burak,
5 cm her ne kadar yükseltme adına bizim için hiç bir şey ifade etmese de eğer gerçekten hiç bir şekilde araziye girmeyeceksen bence yapma...
Bu değişimden sonra araçta bir takım sapmalar olacaktır..., biz alıştık kendi kendimizi kandırmaya "o kadarı opsiyon dahilinde..." gibi laflar edip görmemezlikten gelmeye. Uzun yıllar EKV' yi yoldan çıkmış bir vaziyette kullandıktan sonra tamamen aynı modeli yeniden alınca aradaki farkı gördüğünde dehşete kapılıyor insan.
Tüm markalar gibi CHRYSLER' de görsel teknik elektronik ve aerodynamic tasarım geliştirme birimlerinde mühendisleriyle dünyanın parasını ve zamanını harcayıp sonuçta bir zincir oluşturuyorlar, birbirini tamamlayan her halka tam bir denge içinde bu zinciri tamamlıyor..., her ne şekilde olursa olsun bu halkalardan biri aradan çekildiğinde ve yerine farklı bir halka yerleştirildiğinde sistem bozuluyor... daha önce de dediğim gibi; değişen her neler ise bizi rahatsız etmiyor ama seni rahatsız etmeyeceğinden eminmisin ?
Biraz daha açacak olursak;
+5 cm, -5 cm aracın normal opsionel hareketleri dahilinde sorun değildir, teknik tasarımda bunun önlemleri alınmıştır, aracın hareketli ve aktarma organları bunu geçici olarak karşılayacak şekilde dizayn edilmiştir. Ama burada dikkat edersen bir kelimeyi tekrar vurgulamak isterim ; geçici olarak. Araç asvaltta dahi gitse uzun mesafe alçalan veya yükselen dalgalı zeminlerde süspansiyon sistemi açılır kapanır, yani şase ve kupa difransiyellerden ayrılır veya kapanır. Bu hareketleri amortisörler, viraj denge link çubukları, trackbarlar, direksiyon rot kolları ve şaft kayıcı ve mafsalları son limitleri dahilinde absorve ederler...
Şimdi buraya kadar hep geçici hareket değişimlerinden bahsediyoruz..., oysa aracı 5 cm yükselttiğimizde kalıcı değişimden bahsetmek zorundayız, ki işte alınıp yerine konulan farklı halka da bu !
Biraz tek tek açalım;
Öncelikle aracın aerodynamic yapısı değişecek, aracın altındaki hava yastığı gücü artacak, yüksek süratlerde hissedilir derecede değişim farkedilecek... Öyle ya; mühendislerin onca zaman rüzgar tünellerinde harcadıkları zamanı ve ulaştıkları sonucu bir anda alt üst etmiş olacağız.
Amortisörlerin ideal çalışma mesafeleri değişmiş olacak, aracın yoldan kaynaklı opsiyonel geçici yükselme ve alçalmalarına karşılık sorunsuz açılma ve kapanma mesafeleri bozulacak, amortisör artık bu aracın normlarına göre bir amortisör olmayacak, yani bu araç fabrikadan bu şekilde 5 cm daha yüksek çıkarılsaydı bu amortisörler yerine daha uzun amortisörler kullanılacaktı.
Viraj link çubukları da bu değişimden paylarını almak zorunda kalacaklardır, dolayısı ile uzatılmaları gerekir ki mühendislerin teknik çözümlerine tam istedikleri doğultuda tekrar cevap verebilsin.., yani uzatılmalılar.
Arka şaft sıkıntı çıkartmasa da, ön şaft bilyalı sistemde olup yüksek sürate endeksli, kısa süreli eğimli
çalışmaya uygun tasarlanmıştır. Oysa aracı 5 cm yükselttiğimizde şaft devamlı açılı çalışacağından bir müddet sonra bilyaları dağıtacaktır. Dolayısı ile ön şaftı mafsakllı şafta çevirmek gerekecektir ki bilyalı şaft ile mafsallı şaftın yüksek süratteki performansı aynı olmayacaktır. Aynı olabilseydi fabrika çıkışından en basit sistem olan alışılagelmiş mafsallı şaft kullanılırdı.
Ön ve arka track barlar öndeki diferansiyel sola, arkadaki difransiyeli sağa kaydıracaktır. Bu da ön ve arka tekerleklerin iz düşümünü saptıracak aracın virajlarda ve ani firenlerde olması gerektiğinden farklı reaksiyonlar göstermesine sebeb olacaktır.
Şimdi tekrar başa dönecek olursak ;
Tüm bu değişimler kişinin aracı ne kadar dinlediğinin, üzerinde ne kadar hassasiyetle durduğunun seviyesine bağlı… Beni rahatsız eder mi ? kesinlikle hayır ! 
İşte sorunun doğru cevabı burada…,
Araç senin olduğuna göre de son karar senin….
Yetkileriniz
- Konu Acma Yetkiniz Yok
- Cevap Yazma Yetkiniz Yok
- Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
- Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
-
Forum Kuralları