Toplam 54 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Motor arızam

Hybrid View

  1. #1
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Alıntı hanci.06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Asla öyle bişey kast etmedim etmemde hakaret vari sözlere hiç gerek yok nerden çıkardınız anlamadım ..söylediklerinizede saygı duyuyorum.
    Gelelim konuya benim yazımı alıntı yapıp bu polemiği başlattığınız ana dönerseniz eğer orada aşınmış motora yağı kalınlaştırarak sadece günü kurtarır dediğimi anlarsınız okumadığınızı yada anlamadığınız düşünüyorum çünkü hiç alakasız bi şekilde harareti önler çok kral yağ diyerek cevapladınız şimdi ise
    Ben pompaydı vs kast etmedim diyosunuz ama o yazıda ben bunları kastetmiştim
    V8 bi motora helede bu yaşlarda bu kmlerdeki araçlara sizinde dediğiniz gibi w30 üzeri konmalıdır aksini iddia etmedim
    İlk değer w yani winter soğuk derecesidir 10 yağın akışkanlığını gösteren değerdir yüksek performanslı araçlarda soğuk iklimlerde sağlıklı start için gerekli değerdir
    İkincisi ise motorun optimum ısıya ulaştığındaki ısısı ve akışkanlığı gösteren değerdir
    Son olarakta ben 10/60 olmaz demiyorum ki başı sonu belli tartışırsak eğer daha iyi anlarız birbirimizi kurtarmaz diyorum sizi servisleri ve yarışçıları değil yukarıda bahsettiğimiz aracı ..


    Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
    Yaw yağ SAE numarasından yağ kalınlığını nası çıkarıyorsun hocam ben onu anlamıyorum işte
    O senin de bildiğin gibi, soğuk ve sıcak değeri...
    Örnek olarak daha dün 5w30 iki çeşit yağ inceledim, biri bal kıvamı biri su gibiydi
    Siz paylaştığım linki okuyun, gerçek bilgi orada var...
    Ben bu araçda yağ basıncının aşırı ısıdan düştüğünü sanıyorum ve sübap sesi de kalitesiz aşırı ısınmış yağdandır diyorum, dedim daha doğrusu konunun başında...

    Alıntı yaptığım mesajınızı okuyun, o servis işi bildiği için, ısınınca yağ basıncını düşürmeyecek yağ önermiş... Siz kalınlık demişsiniz... İşte polemik burada başladı, kalın yağ önermemiş, kaliteli yağ önermiş adamlar...
    Konunun başından beri yazdıklarımı okuyun... Arkadaşın tek problemi aşırı ısı ve yağının vizkozitesinin bozulması... Göstergede görmese veya görüp buraya yazmasa bile mevcut bir harareti var, en azından bahsettiği durumlarda motoru gördüğünden aşırı aşırı sıcak...

    Anlaşamadığımız bu sae değerleri... O da linke detaylıca açıklanmış...
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  2. #2
    Üye hanci.06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Nisan.2016
    Mesajlar
    217
    Alıntı Mirkan Şenol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaw yağ SAE numarasından yağ kalınlığını nası çıkarıyorsun hocam ben onu anlamıyorum işte
    O senin de bildiğin gibi, soğuk ve sıcak değeri...
    Örnek olarak daha dün 5w30 iki çeşit yağ inceledim, biri bal kıvamı biri su gibiydi
    Siz paylaştığım linki okuyun, gerçek bilgi orada var...
    Ben bu araçda yağ basıncının aşırı ısıdan düştüğünü sanıyorum ve sübap sesi de kalitesiz aşırı ısınmış yağdandır diyorum, dedim daha doğrusu konunun başında...

    Alıntı yaptığım mesajınızı okuyun, o servis işi bildiği için, ısınınca yağ basıncını düşürmeyecek yağ önermiş... Siz kalınlık demişsiniz... İşte polemik burada başladı, kalın yağ önermemiş, kaliteli yağ önermiş adamlar...
    Konunun başından beri yazdıklarımı okuyun... Arkadaşın tek problemi aşırı ısı ve yağının vizkozitesinin bozulması... Göstergede görmese veya görüp buraya yazmasa bile mevcut bir harareti var, en azından bahsettiği durumlarda motoru gördüğünden aşırı aşırı sıcak...

    Anlaşamadığımız bu sae değerleri... O da linke detaylıca açıklanmış...
    Tüm bildiklerimi bir kenara bıraakıp size şu soruyu soruyorum aynı kalitede 5/30 ile 10/60 ısındığında aynı kalınlığamı sahiptir?
    Yağ basıncının düşmesi yağın fazla ısınıp aşınmayı artırması yağın kalitesiylemi alakalı yoksa motor kondüsyonu ve kullanımı ilemi alakalıdır?
    Veya 60 binde bi araçla 260 bindeki araca aynı değerlerde yağ kulanlırmı
    Yada yağların kullanımı standartmıdır yani offroad yapanla hobi olarak haftasonu binilen 5.2 ye aynı yağmı konur
    Yada yağ basınıcını düşüren bu yağın hikmeti neki önerilmiş sadece kaliteli olmasımı yoksa aşınmış ve yorgun motorların motor içi sıcaklığını düşerebilen incelmeyen KALIN bi akışkanlığa sahip teknolojisimi
    Son sorum tüm sorunların ilacı kaliteli yağ ise değerlerin önemi yokmudur?


    Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..

  3. #3
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Tüm bildiklerimi bir kenara bıraakıp size şu soruyu soruyorum aynı kalitede 5/30 ile 10/60 ısındığında aynı kalınlığamı sahiptir?
    Bakın bu numaralar yağın kalınlığı değil dayanımıdır, tabi ki yüksek ısıda 10w60 viskozitesini daha iyi koruyacaktır.

    Yağ basıncının düşmesi yağın fazla ısınıp aşınmayı artırması yağın kalitesiylemi alakalı yoksa motor kondüsyonu ve kullanımı ilemi alakalıdır?
    Yağ basıncının düşmesinin ilk aranan ve bilinen nedeni kalitesiz ısınan yağdır... Motor kondisyonu dediğiniz yağ segmanları ise basınç düşürmesinin tek nedeni yağ eksikliği olur... Yağ pompası derseniz soğuk yağda da aynı basınç düşüşünü görürsünüz...

    Veya 60 binde bi araçla 260 bindeki araca aynı değerlerde yağ kulanlırmı
    Kesinlikle kullanılır...

    Yada yağların kullanımı standartmıdır yani offroad yapanla hobi olarak haftasonu binilen 5.2 ye aynı yağmı konur
    Yağ bütçeye göre kullanılır, motoru zorluyor ve aşırı ısıtıyorsanız tabi ki daha kaliteli ve SAE değerleri alt ve üst limite yakın yağlar kullanılır... En iyi örnek 15w50-10w60 dır... Bunların da sınıfı vardır... Gereksiz pahalı dersen o kullanıcı ile alakalı bir durum... motul 8100 x power ile motul v300 10w60 arasında bile ciddi fark var... Her üründe olduğu gibi ekmek köfte ilişkisi var... Bu lastikden yükseltme kitine kadar var...

    Yada yağ basınıcını düşüren bu yağın hikmeti neki önerilmiş sadece kaliteli olmasımı yoksa aşınmış ve yorgun motorların motor içi sıcaklığını düşerebilen incelmeyen KALIN bi akışkanlığa sahip teknolojisimi
    Bu yağ çok kalın değil, hikmeti ise yazın en sıcağında en yüksek hararetde bile viskozitesini kaybetmemesi, normal yağlar suya dönüşür, bu yağ bozulmuyor kolay kolay...

    Son sorum tüm sorunların ilacı kaliteli yağ ise değerlerin önemi yokmudur?
    Değerlerden daha önemli olan yağ kalitesidir... Yağda sadece ısı değeri olan SAE değeri yoktur, profosyonel hiç bir kullanıcı da buna bakmaz... En basit örnek yağın tutunma değeri SAE'den daha önemlidir...
    10w60'dan kaliteli 5w30 da var... En kaliteli yağlar kıyaslandığında ise dayanımı en yüksek olanlar yine yüksek SAE değerindekilerdir.
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •