Toplam 13 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 13 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ZJ lerde TRANSMİSSİON CONTROL RELAY (VİTES ROLESİ)

Hybrid View

  1. #1
    Üye K@RUB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.Mayýs.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    337
    Teşekkürler Yıldırım abi ellerine sağlık , kalkışlarda ve ani hızlanmalarda takıldığını gaza bassak da araç hareket ederken yığılmasından mı anlayacağız ? Yada o/d lambası yandığında mı eyvah diyip aracı dinlenmeye alacağız ? Abi o/d tuşu vitesi küçültüp deviri tavan yapıp daha aksiyonlu gitmeyi amaçlamıyor mu ?

  2. #2
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı K@RUB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Yıldırım abi ellerine sağlık , kalkışlarda ve ani hızlanmalarda takıldığını gaza bassak da araç hareket ederken yığılmasından mı anlayacağız ? Yada o/d lambası yandığında mı eyvah diyip aracı dinlenmeye alacağız ? Abi o/d tuşu vitesi küçültüp deviri tavan yapıp daha aksiyonlu gitmeyi amaçlamıyor mu ?
    OD konumu hep yanlış anlaşılıyor; OD düğmesine bastığında OD devreye girmez , aksine devreden çıkartılır.

    Süratli otoban sürüşlerinde şanzımanda elektronik olarak yüksek hız moduna geçen bir sistem vardır.

    Eğer OD düğmesine basılmamışsa ( ışığı yanmıyorsa, yani devre dışı bırakılmamışsa ) araç D konumunda 50 km' nin üstüne çıktığında , motor ısısı da normal çalışma hararetine ulaştığında devreye girer.

    Eğer O/D düğmesine basarsan ( ışık yanarsa ) bu sistemi devre dışı bırakarak romörk veya ağır yük taşırken şanzımanın agrasif vites değiştirmelerini engeller daha istikrarlı ve kararlı bir sürüş elde edersin.

    Dip not ! Asla O/D basılı ( ışığı yanıyor, yani devre dışı bırakılmışsa ) vaziyette 70-80 km' nin üstüne çıkma.!
    Mert sırf bu hata yüzünden motorunu yakmıştı.

  3. #3
    Üye K@RUB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.Mayýs.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    337
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OD konumu hep yanlış anlaşılıyor; OD düğmesine bastığında OD devreye girmez , aksine devreden çıkartılır.

    Süratli otoban sürüşlerinde şanzımanda elektronik olarak yüksek hız moduna geçen bir sistem vardır.

    Eğer OD düğmesine basılmamışsa ( ışığı yanmıyorsa, yani devre dışı bırakılmamışsa ) araç D konumunda 50 km' nin üstüne çıktığında , motor ısısı da normal çalışma hararetine ulaştığında devreye girer.

    Eğer O/D düğmesine basarsan ( ışık yanarsa ) bu sistemi devre dışı bırakarak romörk veya ağır yük taşırken şanzımanın agrasif vites değiştirmelerini engeller daha istikrarlı ve kararlı bir sürüş elde edersin.

    Dip not ! Asla O/D basılı ( ışığı yanıyor, yani devre dışı bırakılmışsa ) vaziyette 70-80 km' nin üstüne çıkma.!
    Mert sırf bu hata yüzünden motorunu yakmıştı.
    Of ! Ergun abi ben tamamen yanlış kullanıyormuşum çok teşekkür ederim bilgiler için , dipnotu okuduktan sonra bir terleme geldi zaten , bir daha O/D tuşuna basmak mı kesinlikle hayır

    - - - Mesaj BirleÅŸtirme - - -

    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OD konumu hep yanlış anlaşılıyor; OD düğmesine bastığında OD devreye girmez , aksine devreden çıkartılır.

    Süratli otoban sürüşlerinde şanzımanda elektronik olarak yüksek hız moduna geçen bir sistem vardır.

    Eğer OD düğmesine basılmamışsa ( ışığı yanmıyorsa, yani devre dışı bırakılmamışsa ) araç D konumunda 50 km' nin üstüne çıktığında , motor ısısı da normal çalışma hararetine ulaştığında devreye girer.

    Eğer O/D düğmesine basarsan ( ışık yanarsa ) bu sistemi devre dışı bırakarak romörk veya ağır yük taşırken şanzımanın agrasif vites değiştirmelerini engeller daha istikrarlı ve kararlı bir sürüş elde edersin.

    Dip not ! Asla O/D basılı ( ışığı yanıyor, yani devre dışı bırakılmışsa ) vaziyette 70-80 km' nin üstüne çıkma.!
    Mert sırf bu hata yüzünden motorunu yakmıştı.
    Of ! Ergun abi ben tamamen yanlış kullanıyormuşum çok teşekkür ederim bilgiler için , dipnotu okuduktan sonra bir terleme geldi zaten , bir daha O/D tuşuna basmak mı kesinlikle hayır

  4. #4
    Üye ukymk55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2015
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    287
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OD konumu hep yanlış anlaşılıyor; OD düğmesine bastığında OD devreye girmez , aksine devreden çıkartılır.

    Süratli otoban sürüşlerinde şanzımanda elektronik olarak yüksek hız moduna geçen bir sistem vardır.

    Eğer OD düğmesine basılmamışsa ( ışığı yanmıyorsa, yani devre dışı bırakılmamışsa ) araç D konumunda 50 km' nin üstüne çıktığında , motor ısısı da normal çalışma hararetine ulaştığında devreye girer.

    Eğer O/D düğmesine basarsan ( ışık yanarsa ) bu sistemi devre dışı bırakarak romörk veya ağır yük taşırken şanzımanın agrasif vites değiştirmelerini engeller daha istikrarlı ve kararlı bir sürüş elde edersin.

    Dip not ! Asla O/D basılı ( ışığı yanıyor, yani devre dışı bırakılmışsa ) vaziyette 70-80 km' nin üstüne çıkma.!
    Mert sırf bu hata yüzünden motorunu yakmıştı.
    Ergun abi, araba 80-90 gibi sanki bir viites daha atıyormuş gibi geliyordu bana.
    Bazen acaba benimki 5 vitesm diyordum. bu otoban sürüşü dediğin bu mu acaba.
    araba sanki vites atmış gibi bi rahatlıyor devir daha düşük seviyeye iniyor.

  5. #5
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı ukymk55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ergun abi, araba 80-90 gibi sanki bir viites daha atıyormuş gibi geliyordu bana.
    Bazen acaba benimki 5 vitesm diyordum. bu otoban sürüşü dediğin bu mu acaba.
    araba sanki vites atmış gibi bi rahatlıyor devir daha düşük seviyeye iniyor.
    Evet, tastamam bu !

    Şanzıman beyni uygun şartları gördüğünde kendi bunu elektronik olarak kumanda ediyor ve extra bir vites daha ekliyor gibi...

  6. #6
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Alıntı K@RUB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Yıldırım abi ellerine sağlık , kalkışlarda ve ani hızlanmalarda takıldığını gaza bassak da araç hareket ederken yığılmasından mı anlayacağız ? Yada o/d lambası yandığında mı eyvah diyip aracı dinlenmeye alacağız ? Abi o/d tuşu vitesi küçültüp deviri tavan yapıp daha aksiyonlu gitmeyi amaçlamıyor mu ?
    Burak.Aracın kalkışlarda veya ani hızlanmalarda yığılmasının vites takılması ile ilgisi yok o başka bir şey vites takılması ayrı bir şey araç vites takılmasında çok ciddi aksaklıklar gösteriyor.

    Motor devri sen gaza bassanda şanzıman vites geçişine izin vermediği için benzin akışı ECU araç tarafından otomotik kesilir ve asla devir saati belli orandan fazla 1500/1800 den fazla yükselemez araç başlar bagırmaya şanzumanda ve motorda ciddi bir silkeleme uğuldama ve neredeyse gitmemeye yakın kesilmeler yaşarsınız vites kitlenmesi yada şanzıman kitlenmesi ADAMA TER DÖKTÜRÜR egerki 1 veya 2 vitesde kitlenmişseniz iyi kötü araç yürür ama asla bu durumda aracı yürütmeye devam etmeyiniz aracı egerki 1/2 vitesde yürüyorsa emniyet şeridine sokmak için bu durumda yürütünüz egerki 3/4 vitesde kitlenmişse aracı İTTİRSENİZDE YÜRÜMEZ. Hangi vitesde kitlenirse kitlensin dogruca çekiciyle servisin yolunu tutarsınız.İşte bu durmda el atacağınız yer Bu ROLE olmalı % 75 oranla (şanzuman içinde bir sıkıntı yoksa)arıza Elektrik akımıyla alakalıysa genelde bu ROLE üzerinden problemi çözersiniz.
    Konu y-bsungur tarafından (23.Mart.2016 Saat 11:35 ) değiştirilmiştir.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •