Stall test nedir ? :
Torque Converter sıkıştırma testidir.
Nasıl yapılır :
Önce şanzıman yağını kontrol edelim.
Şanzıman yağı nasıl kontrol edilir ile ilgili konuyu siteden bulup ona göre kontrol edelim.
El firenini çekelim. Her tekerleğin önüne ve arkalarına takozlar koyalım, Mümkünse aracı zemine sabitleyelim.
Gaz kelebeğinin tamamen açılabildiğini ve motor yağ seviyesini kontrol edelim.
Aracı çalıştıralım, 30 dakika boşta çalışır kalsın. Yağlar normal çalışma ısısına ulaşsın. (İdeali 20 km kadar yol yapmaktır.)
Bir ayağımız firen pedalı üstünde basılı halde vitesi değişik konumlarda değiştirelim.
En son D konumunda (bir ayağımız firene basılı...) gaza motor devrinin ulaşabildiği son yere kadar basıp bırakalım ( asla 5 saniyeyi geçmeyin ! ) ve devir saatinin en son nereye kadar tırmandığını not edelim.
Not almış olduğunuz devir değerini aracın fabrika referans değerleri ile karşılaştırın.
Fabrika referans deÄŸeri 1800-2100 devirdir.
Ortaya çıkan sonuçlar nasıl tercüme edilir:
Eğer değerler referans değerlerini 200 devirden fazla aşıyorsa kavrama kaçağı var demektir.
Eğer referans değerlerinin 250-350 devir altında kalıyorsa motor performansında veya eksozt sisteminde ( tıkalı olabilir...) sorun var demektir.
Yüksek süratlerde hissedilmese de ataklı kalkışlarda bariz şekilde yetersizlik görülür.
Uyarı : Bu test sonucunda aracı hareket ettirmeden önce motor ve şanzımanın soğuması için 5 dakika bekleyin.
Yıldırım, oldu mu ? ....![]()