Römorklar O1, O2, O3, O4 olarak sınıflandırılır azami yüklü ağırlıklarına göre ilk grup 750 kg mı aşmayan römorklar vb. Yapılan römorkun hangi sınıfta olacağı üretici tarafından sanayi bakanlığından alınacak tip onay a göre belirlenir. Buna göre üretici 750 kg olan römorkun da tip onaylı olması gerekir. Yani O1 sınıfı römork üretmeye yetkili olur ve tip onaya göre de üretim yapar. Normal şartlar altında durum bu. Gelelim plakaya; plakada karayolu trafik kanuna göre azami yüklü ağırlığı 750 kg mı geçmeyen yani O1 sınıfı (hafif römork) römorklar için kayıt tescile gerek yok der. Buna göre de O1 belgesine sahip römork ta ayrı ruhsata ve plakaya gerek kalmaz. Sadece çeken aracın plakasını arkada bir şekilde beyan edersin. Çıkartma olarak bile yapıştırılabilir. El sonuç sen veya bir başkası sanayi bakanlığından tip onay almış bir üretici olmadığın için resmi olarak bunu üretemezsin. Haaa şuan da piyasadakilerin %80 90 bu durumda. Biraz uzadı ama 750 kg olduğunu da senin belgeyle ispat etmen lazım ki... Bu duruma düşme... Ama şuan için bunun türkiye de kontrolü yok, eğer olursa %80 - 90 oranındaki römork vb.nin trafikten çekilmesi lazım. Çünkü bu konuda türkiyede belgeli firma sayısı gün geçtikçe artsa da yeterli değil.... Kullanılanların çoğuda belgelisiz firmalar tarafından üretilen römork vb.ler. Onun için dedim hafifletmek güzel ancak her durumda illegal olacak. ayrıca azami yüklü ağırlık 750 kg olması lazım yani römork ve içindeki taşıyabileceği ağırlık....