Alıntı discusmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ergün abi yine ne güzel aciklamissin ������ fakat tarif ettigin kişi ucak altı operasyoncusu, supervisor de denilmekte. Flight dispatcher olarak bizim yaptigimiz işler, uçağın ucacagi rotalari belirlemek, gideceği meydanlardan gerekli izinleri almak ve bunları ilgili otoritelere bildirmek, gideceği ve yedek meydanlarin hava durumlarini ve notamlarini kontrol ederek hazirlamak gerekli ise ucusu geciktirmek ������ veya iptal etmek ������ ucagin tahmini kalkis agirligina göreucus planini hazirlamak, yakitini belirlemek, kisaca ucus icin gerekli olan tum planlari yapmak ve ucus zarfini hazirlayip ucusu yapacak kaptan ile briefing yapmak. Karşılıklı mutabakat saglanmasi sonucu da kaptan ve ucus ekibi ucaga gecer, bu ucus rotasini ucagin fms data sina girer, gercek agirliga gore yakiti alir vs vs.. bundan sonrasini Burak kaptan daha ayrintili anlatir inşallah ilerde ☺ Ergun abi kadar olmasa da elimden geldigince anlatmaya çalıştım işte ☺
desene uçuş ile ilgili herşeyi sana yaptırıyorlar, ondan sonrada uçağa almayıp uçuyorlar...
takılmalar bir yana, herhalde sizin mesleğin esas zor tarafı bunu bilmeyen insanlara anlatmak, çok sık karşılaştığına eminim..., bu güne kadar bana kimse "tekstilci ne demek?" diye sormadı.
Öyle görünüyorki oldukça sorumluluk isteyen zor bir meslek...
Merak ettim; o gün uçan tek bir uçaktan mı sorumlusunuz veya şirketin o gün uçurduğu tüm uçaklardan mı ? Yani her uçağın bir dispatcher'ı mı olur yoksa şirketin tüm uçaklarının bir dispatcher'ı mı olur ?

Son olarak ; " dispatcher lazım mı abi ? "