Toplam 39 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Herkese selam,

Hybrid View

  1. #1
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı Han Solo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    flight dispatcher nedir
    hani şu yolcular uçağa binip oturduktan sonra elinde bir not standı ve üzerinde fosforlu güvenlik yeleği olupta uçağa giren, hosteslerle konuşan, uçuş öncesi hazırlıklarının evraklar açısından tamamlandığını check eden konfirme eden, uçuş operasyon birimi yetkilisi, kontrolörü gibi sanırım....
    başka bir deyişle; Pilot özel kalemi. Genelde matrak insanlar oluyorlar, körükten koşarak girip kokpitte oyun havası açarak oynayanları bile vardır.

  2. #2
    Üye discusmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Þubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    59
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hani şu yolcular uçağa binip oturduktan sonra elinde bir not standı ve üzerinde fosforlu güvenlik yeleği olupta uçağa giren, hosteslerle konuşan, uçuş öncesi hazırlıklarının evraklar açısından tamamlandığını check eden konfirme eden, uçuş operasyon birimi yetkilisi, kontrolörü gibi sanırım....
    başka bir deyişle; Pilot özel kalemi. Genelde matrak insanlar oluyorlar, körükten koşarak girip kokpitte oyun havası açarak oynayanları bile vardır.
    Ergün abi yine ne güzel aciklamissin 😊 fakat tarif ettigin kişi ucak altı operasyoncusu, supervisor de denilmekte. Flight dispatcher olarak bizim yaptigimiz işler, uçağın ucacagi rotalari belirlemek, gideceği meydanlardan gerekli izinleri almak ve bunları ilgili otoritelere bildirmek, gideceği ve yedek meydanlarin hava durumlarini ve notamlarini kontrol ederek hazirlamak gerekli ise ucusu geciktirmek 😉 veya iptal etmek 😈 ucagin tahmini kalkis agirligina göreucus planini hazirlamak, yakitini belirlemek, kisaca ucus icin gerekli olan tum planlari yapmak ve ucus zarfini hazirlayip ucusu yapacak kaptan ile briefing yapmak. Karşılıklı mutabakat saglanmasi sonucu da kaptan ve ucus ekibi ucaga gecer, bu ucus rotasini ucagin fms data sina girer, gercek agirliga gore yakiti alir vs vs.. bundan sonrasini Burak kaptan daha ayrintili anlatir inşallah ilerde ☺ Ergun abi kadar olmasa da elimden geldigince anlatmaya çalıştım işte ☺

  3. #3
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı discusmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ergün abi yine ne güzel aciklamissin ������ fakat tarif ettigin kişi ucak altı operasyoncusu, supervisor de denilmekte. Flight dispatcher olarak bizim yaptigimiz işler, uçağın ucacagi rotalari belirlemek, gideceği meydanlardan gerekli izinleri almak ve bunları ilgili otoritelere bildirmek, gideceği ve yedek meydanlarin hava durumlarini ve notamlarini kontrol ederek hazirlamak gerekli ise ucusu geciktirmek ������ veya iptal etmek ������ ucagin tahmini kalkis agirligina göreucus planini hazirlamak, yakitini belirlemek, kisaca ucus icin gerekli olan tum planlari yapmak ve ucus zarfini hazirlayip ucusu yapacak kaptan ile briefing yapmak. Karşılıklı mutabakat saglanmasi sonucu da kaptan ve ucus ekibi ucaga gecer, bu ucus rotasini ucagin fms data sina girer, gercek agirliga gore yakiti alir vs vs.. bundan sonrasini Burak kaptan daha ayrintili anlatir inşallah ilerde ☺ Ergun abi kadar olmasa da elimden geldigince anlatmaya çalıştım işte ☺
    desene uçuş ile ilgili herşeyi sana yaptırıyorlar, ondan sonrada uçağa almayıp uçuyorlar...
    takılmalar bir yana, herhalde sizin mesleğin esas zor tarafı bunu bilmeyen insanlara anlatmak, çok sık karşılaştığına eminim..., bu güne kadar bana kimse "tekstilci ne demek?" diye sormadı.
    Öyle görünüyorki oldukça sorumluluk isteyen zor bir meslek...
    Merak ettim; o gün uçan tek bir uçaktan mı sorumlusunuz veya şirketin o gün uçurduğu tüm uçaklardan mı ? Yani her uçağın bir dispatcher'ı mı olur yoksa şirketin tüm uçaklarının bir dispatcher'ı mı olur ?

    Son olarak ; " dispatcher lazım mı abi ? "

  4. #4
    Üye discusmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Þubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    59
    Ergün abi aslında adı üstünde uçağı öncelikle biz dispatch (release) ediyoruz. Gerçi uçağa almama gibi bir durum söz konusu olamaz Planı geri çekerim sonra o uçak uçamaz valla Aslında uzun uzun anlatmaya fazla zaman olmadığı durumlarda mesleğim için dispatcher yerine kısaca uçuş operasyoncusuyum diyorum ne yalan söyleyeyim Normalde uçak sayısına göre belli sayıda dispatcher olması gerekir ama burası Türkiye ne yazık ki özellikle özel firmalarda iş gücü tam randımanlı olarak ve limitine dayanarak kullanılıyor.. mesela bizim 20 uçaklık filomuz için her vardiyada 3 dispatcher, toplamda 14 dispatcher mevcut.
    Son olarak ; başımızın üstünde yerin var abi

  5. #5
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı discusmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başımızın üstünde yerin var abi
    bi tur yerine geçebilirmiyim ?

  6. #6
    Üye GC2013 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Nisan.2014
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    1,322
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi tur yerine geçebilirmiyim ?
    Abi Tur için benim yer lazım sana


    In Vino Veritas in Aqua Sanitas
    NE YAPARSAN YAP, KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN YAP

  7. #7
    Üye discusmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Þubat.2016
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    59
    Alıntı GC2013 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi Tur için benim yer lazım sana


    In Vino Veritas in Aqua Sanitas
    Valla Serkan bey ne iş yapıyor bilmiyorum ama inan bizim ofiste pek görülecek birşey yok abi. Bir ofisin içerisinde karşımızda bilgisayarlar çalışıyoruz, uçak bile gördüğümüz yok yani florya flyinn'in oralardan geçersen beklerim ofise, tabi nöbette isem. haha bak şimdi geldi aklıma, aslında benim yerime de geçebilirsin sorun yok, aramızda kalsın şef olduktan sonra artık plan falan da almıyorum ) (bizim eşraftan kimse yoktur herhalde burada)

  8. #8
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi tur yerine geçebilirmiyim ?
    Ergun Abi Havacılığa karşı bir merak var galiba .

  9. #9
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ergun Abi Havacılığa karşı bir merak var galiba .
    Hemde nasıl, çocukken Yeşilyurt hava harp okulunun kapısından dönmüştüm, millet torpil arar girmek için, beni torpille almadılar.
    Babam askerdi (hariciyeci, yıllarca o ülke senin bu ülke benim askeri ateşeliklerde görev aldı... ) ama benim asker olmamı asla istemedi. Ondan habersiz okula müracaat ettiğimde okuldan babama haber uçmuş, engelledi girmemi... Çok istemiştim Pilot olmayı....
    Almanya' da oturduğum sıralarda planör eğitimi almıştım, ilk solo uçuşumda inişe geçtiğimde yerdeki hocam ile olan telsiz konuşmalarım ;

    - Sevgili Ergun bey biraz sağa, güzel böyle..., teşekkürler...
    - Ergun bey şimdi lütfen biraz burnu kaldırırmısınız...?
    - Ergun beeeey burnu kaldırın burnuuu.....!!!!
    - Burnu kaldır kardeşimmmm!!!!!
    - Lan kaldırsana kafayı !!!!!
    - Yuh !

    İndim..., bir daha da uğramadım....

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •