Toplam 35 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Jeep DANA Difransiyel kuyruk yağ keçesi nasıl değiştirilir

Hybrid View

  1. #1
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Ergun Abi merak ettiğim için sormak istedim Abi biz bu şaft balansının bozuk olup olmadığını nasıl anlarız.aracın arkasında oluşan belli hızlara çıkışlarda aracın çekişinde oluşan sanki arkadan bir şey tutup tutup bırakıyormuş gibi hissedilen sallama-vibrasyon her zaman şaft balansına mı işaret eder yoksa vibrasyonun başka sebebleride olabilirmi,bazı kaynaklarda vibrasyonun bozulan arka aks bilyalarındanda olabileceği söyleniyor bunu nasıl anlayacagız.

    Birde şöyle bir şey var şaftın vibrasyon yaptırması özellikle yükseltmelerden kaynaklanan dif ile şaft arasındaki 90 derecelik açının yükselen kupa nedeniyle kısa kalan viraj denge çubugu ve denge kolları nedeniyle difin şafta baglanan kafasının arac tavanına dogru yukarıya yönelmesiyle düz olan 90 derecelik şaft açısı bozuluyor ve açısı bozulan şaftta belli süratlere çıkınca başlıyor arabanın özellikle arka tarafında sallama yaptırmaya bunu çözmek için stock haldeki denge kolları ve viraj denge çubuklarının boyu uzatılarak şaftın açısı tekrar 90 derecelik konuma getirilemezmi.
    Konu y-bsungur tarafından (29.Þubat.2016 Saat 05:55 ) deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.

  2. #2
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ergun Abi merak ettiğim için sormak istedim Abi biz bu şaft balansının bozuk olup olmadığını nasıl anlarız.aracın arkasında oluşan belli hızlara çıkışlarda aracın çekişinde oluşan sanki arkadan bir şey tutup tutup bırakıyormuş gibi hissedilen sallama-vibrasyon her zaman şaft balansına mı işaret eder yoksa vibrasyonun başka sebebleride olabilirmi,bazı kaynaklarda vibrasyonun bozulan arka aks bilyalarındanda olabileceği söyleniyor bunu nasıl anlayacagız.
    Genelde ön şaftın balansı bozulur, daha eyimli çalışması tetikler. sallama yapmaz, ayağının altında hissedersin vibrasyonu, belirli km. aralığında yapar ( genelde 70-110 km/h), aracı tutuyor hissi vermez, sürat yükseldikçe vibrasyonla birlikte hırıltı sesi başlar, bozulan arka aks bilyası vibrasyon yapamaz, vibrasyon yaptıracak hale gelen bilyanın tamamen dağılmış içinin neredeyse boşalmış hale gelmesi gerekir ki bu hale gelmeden zaten sesi ile rahatsız eder ve değiştirilir. Genelde sağ arka ( arkadan baktığında ) aks bilyası yatağı bozulur, bilya yatak üzerinde dönmeye başlar, zaman ilerledikçe hırıltı ve mekanik sürtünme sesi rahatsızlık verecek boyuta gelir, ZJ' lerin kronik hastalığı dense de 17-18 yaştan sonra başlar ki bu da artık normal sayılır. Sonuçta ZJ serisi 5 yılını doldurmadan aracın üretimine son verildiğinde Chrysler bu zayıf noktadan bihaber oldu. Üretim durdurulduktan 10 yıl sonra çıkmaya başladı bu sorun, Chrysler'de üzerinde durmadı.



    Maalesef sanayilerde bazı sorumsuz ustalar bu arızaya hemen bir çözüm buluverdiler, aksı bozulan bilya yatağını tornacıda incelterek üstüne bir yüzük geçirdiler, üzerine de bilyayı çaktılar, bu bir dönem öyle bir iş kolu haline geldi ki adamlar tornacıda hazır yüzük geçirilmiş aks satmaya başladılar, ver eskisini al yenisini hesabı, beklemeden servis yani... Sonrasında da tabi bir çok kazalar oldu, aks inceltilen yerden kırıldı ve araçların arka tekerlekleri kopuverdi yolda. Böyle bir arıza başa geldiğinde ( eninde sonunda 20 yıldan sonra kesin gelecektir...) aksın yenisi ile değiştirilmesi lazım.

  3. #3
    Üye y-bsungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Nisan.2014
    Nereden
    EskiÅŸehir
    Mesajlar
    923
    Sagol abi sayende inanılmaz degerde şeyler ögreniyoruz.Maaşallah Tulumsuz Ustasın.
    Konu y-bsungur tarafından (29.Þubat.2016 Saat 13:34 ) deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.

  4. #4
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Birde şöyle bir şey var şaftın vibrasyon yaptırması özellikle yükseltmelerden kaynaklanan dif ile şaft arasındaki 90 derecelik açının yükselen kupa nedeniyle kısa kalan viraj denge çubugu ve denge kolları nedeniyle difin şafta baglanan kafasının arac tavanına dogru yukarıya yönelmesiyle düz olan 90 derecelik şaft açısı bozuluyor ve açısı bozulan şaftta belli süratlere çıkınca başlıyor arabanın özellikle arka tarafında sallama yaptırmaya bunu çözmek için stock haldeki denge kolları ve viraj denge çubuklarının boyu uzatılarak şaftın açısı tekrar 90 derecelik konuma getirilemezmi.
    Viraj denge çubuklarının uzun veya kısa olması şaft açısına etki etmez, viraj denge çubukları aracı taşımaz, difransiyelin salınımlarına müdehale eder, dengeler. Viraj denge çubukları yükseltmelerde zaten ( 2 " ten sonrası... ) uzatılır.

    geniÅŸ bilgi ;

    http://www.geze-gen.com/showthread.p...C4%B1lar%C4%B1

    Aracın arka tarafının sallanmaya başlamasının nedenlerini aks üzerinde ararsak ; aks eğrilmiş olabilir, bu ağır offroad yapan bir araçta veya kaza yapan bir araçta meydana gelebilir. Aks borusu hafif yay şeklinde kavis alır, işte bu arabanın arkasını sallamaya başlayabilir...

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •