Alıntı y-bsungur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Birde şöyle bir şey var şaftın vibrasyon yaptırması özellikle yükseltmelerden kaynaklanan dif ile şaft arasındaki 90 derecelik açının yükselen kupa nedeniyle kısa kalan viraj denge çubugu ve denge kolları nedeniyle difin şafta baglanan kafasının arac tavanına dogru yukarıya yönelmesiyle düz olan 90 derecelik şaft açısı bozuluyor ve açısı bozulan şaftta belli süratlere çıkınca başlıyor arabanın özellikle arka tarafında sallama yaptırmaya bunu çözmek için stock haldeki denge kolları ve viraj denge çubuklarının boyu uzatılarak şaftın açısı tekrar 90 derecelik konuma getirilemezmi.
Viraj denge çubuklarının uzun veya kısa olması şaft açısına etki etmez, viraj denge çubukları aracı taşımaz, difransiyelin salınımlarına müdehale eder, dengeler. Viraj denge çubukları yükseltmelerde zaten ( 2 " ten sonrası... ) uzatılır.

geniÅŸ bilgi ;

http://www.geze-gen.com/showthread.p...C4%B1lar%C4%B1

Aracın arka tarafının sallanmaya başlamasının nedenlerini aks üzerinde ararsak ; aks eğrilmiş olabilir, bu ağır offroad yapan bir araçta veya kaza yapan bir araçta meydana gelebilir. Aks borusu hafif yay şeklinde kavis alır, işte bu arabanın arkasını sallamaya başlayabilir...