Toplam 13 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 13 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: D2 td5 Hakkında Kısa Bilgi

Konulanmış Görüntüleme

  1. #10
    Üye Umami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    345
    Tekrar merhaba,

    Alıntı erolkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde Cherokee almadan önce baktıgım araçlardan biriydi disco2 3,9 lt olanlar..Özellikle yol tutuş konusunda discoların ön düzeneğinde kullanılan sistem sayesinde virajlarda fazla yatmaması,aracın tip beni cezbeden yanlarıydı..
    Ama arka diz mesafesinin yeterli olmayışı,diğer alternatif arac olan wj ye göre motorun düşük olmasına rağmen yakıtının biraz fazla olması ve wj nin daha modern, donanım olarak biraz daha zengin olmasından dolayı tercihim Wj olmuştu..
    Xperia Z
    Yukarıda belirtilen iki önemli konuya açıklık getirmek isterim. Bence önce yakıt konusundan başlayalım çünkü öbürü biraz uzun. Discoların yakıt deposu benzinli/dizel 95 litredir. Benzinli araçlar ortalama 18L/100km gibi bir tüketime sahiptir. WJ/ZJ gibi araçlar ile kıyaslandığında tahminimce tüketim aynı olup farkı depoyu doldururken görüyorsunuz. Yakıt ışığınız yandığında deponuzda 20Lt gibi bir miktar kalmıştır , siz biraz daha gidersiniz ve deponızda 10Lt kalır. Doldurmaya başladığınızda tahminen 75Lt/80Lt gibi bir dolum olur yani araç benzini içiyor gibi bir durum söz konusu. Aslında sadece 95Lt bir depoyu doldurmaya çalışıyorsunuz, ZJ/WJ depoları galiba bizimkilerden daha az alıyor.

    Ön düzenekte viraj sistemi/arka düzenekte körükle desteklenen viraj sistemi diye bir şey maalesef bizim araçlarda yok. Körük sisteminin ismi SLS diye tabir edilen Self Leveling Suspension olup virajla alakası yoktur. Sadece arka tarafı indirmeye/kaldırmaya yarar o kadar.

    Viraj sisteminin ismi ACE Active Cornering Enhancement olup Dört Tekere Bağlı TORSİYON BARLAR sayesinde olur. Şimdi bu TORSİYON nereden çıktı diyeceksiniz. Torsiyon çubukları aslında bir adet yağla çalışan pistonlardır, dört tekere bağlıdırlar, ön taraftakiler dışarıdan daha rahat görülürler. Ön sağ veya sol tekeri dışarı doğru açtığınızda amortisör benzeri bir piston görülür ki bazıları buna önde çift direksiyon amortisörü var diyor. Bu amortisörler şoför kısmının altında bulunan elektromagnetic ventil sayesinde gerekli basıncı yönlendirerek 4 tekerin KUPA ve ŞASE arasında yatay bir denge sağlar.
    Tekrar ana konuya dönelim, aracınızı yükselttiğinizde bu ACE sisteminin parçaları olan pistonlar normalden fazla bir şekilde açılırlar, hepimizin sevdiği o meşhur tekerlek açması durumunda da yağ kaçırmaya pompayı yemeye başlarlar ve aracınızın ACE sistemi tamamen biter.
    O yüzden ben şahsen yükseltme yapılmış dehşet olmuş tam arazi canavarı diye tabir edilen bizim D2'lerden hep uzak dururum.
    Konu Umami tarafından (23.Aralýk.2015 Saat 14:06 ) deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
    Bozuk değilse tamir et, ihtiyacın olduğunda çalışmayabilir.
    Bir Land Rover Atasözü

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •