Toplam 18 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 18 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Lastik (30,5") takmanın ardından gelen ihtiyaçlar

Hybrid View

  1. #1
    Moderator Maverick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Mart.2014
    Mesajlar
    1,882
    Ben dışa offsetli jant sürtünmeyi arttırır sanıyordum. Bildiğim diye artistlik yapıyorum bir de

    Uğur hocam, track bar civataları her hangi bir sebeple sökülürse kesinlikle araç yere tam bastıktan sonra sıktır.

    Alıntı Mirkan Şenol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DW yaşamazsın tamamen kuruntu yapıyor aldırma Kendisi tam bir DW sevdalısı.
    Kuruntu mu? Ne münasebet. Naçizene uyarı Mirkan'ım. Burda yaşanmışı var

    Alıntı Mirkan Şenol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi 2 inçde sorun olmazsa şaftı elleme
    Baktın dağılıyo, bırak dağılsın.
    Mafsallıya çeviririz.
    Bak bunun da yaşanmışı var

  2. #2
    Üye Mirkan Şenol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19.Kasým.2014
    Nereden
    İstanbul Alibeyköy
    Mesajlar
    616
    Alıntı Maverick Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben dışa offsetli jant sürtünmeyi arttırır sanıyordum. Bildiğim diye artistlik yapıyorum bir de

    Uğur hocam, track bar civataları her hangi bir sebeple sökülürse kesinlikle araç yere tam bastıktan sonra sıktır.



    Kuruntu mu? Ne münasebet. Naçizene uyarı Mirkan'ım. Burda yaşanmışı var



    Bak bunun da yaşanmışı var
    Yaw bu wj değil da efsane zj. Hiç bişey olmaz
    Türk insanı para gibidir, içine ışık tut ''ATATÜRK'' yoksa ''SAHTEDİR''

  3. #3
    Moderator Beatrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Mart.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,427
    1-Aracımda daha önceden gelen rampa aşağı inişlerde, frenleme yapma durumlarında ön taraftan gelen gıv gıv gıv diye bir ses vardı. çok rahatsız etmiyordu. Büyük lastiği takmanın ardından bu ses kendini düz yolda da gösterdi. Gaza basınca araç hızlanırken ses gelmiyor. Ama gazı kesince (yani güç aktarımı terse dönünce) gıv gıv gıv diye ses geliyor. Soluğu ilk iş olarak diferansiyele (Bursa da 1 numara diferansiyelci) de aldık. Araç şu an sökülüyor. Aks veya diferansiyel rulmanları değişecek, büyük şüphe onlardan yana. sonrasında genel bakım yapılacak yağlar komple değişecek. LSD ye bakılacak vs.
    AkÅŸama alacam inÅŸallah.

    Sendeki de sonucu şansa kalmış iyi sıcak kanlıklı cesaret Önceden yazsaydın kimse sana difransiyeli aç demezdi. Hoş bir difransiyel bakımı yaptırmış oldun ( umarım rulmanları ve yağı orjinal kullanmışsındır...) ama bana göre aslında sadece yağını değiştirseydin yeterliydi. ki bunun da maliyeti şu anda difransiyele yaptıklarının 1/5 olurdu. Difransiyel dişlileri ve rulmanları gırtlaklarına kadar yağ içinde çalışırlar, aşınmaları halinde ritmik ses değil uğultu çıkartırlar. Bir difransiyelin içinde gıv gıv diye kuru bir ses gelmez, ya uğultu yada çatırtılar gelir ki çatırtı geldiğinde zaten dağılmıştır. Difransiyele girişmeden baştan yazsaydın önce ön lastiklerini söktürüp fren pabuçları ile disk aralarını kontrol et derdik küçük bir taş v.s. sıkışmış mı diye..., sonrasında poryalar kontrol edilirdi, sonuçta kuru çalışan bilyalar, son ihtimal de ön şaft bilyalarının (CV joint) bozulması olurdu. Sesin gitmesini difransiyele yapılan işlemlere bağlıyorsun ama bana göre difransiyele müdehaleye gidilirken yapılanlar sonucunda ( lastiklerin söküldü diff. bilyalarını değiştirebilmek için aksları çıkartırlarken firen kaliperlerini disklerden ayırdılar, bu esnada aradaki olası yabancı madde kurtuldu, ön şaftı mahruti dişlisinin rulmanını yani difransiyel kuyruk bilyasını değiştirmek için ayırdılar, muhtemelen yeri işaretlenmeden söküldü ve sonradan farklı bir şekilde takıldı, bu sesi geçici olarak kesmiş olsa da muhtemelen yüksek hızda balans problemi yaratabilir...) tabiki bunların hepsi tahmin ama öncelikli tahminler, neyse difransiyele bakım yaptırmış oldun... Ceesaretle atlamışsın diyorum çünkü ZJ' lerin en hassas organı ön difransiyeldir, kronik rahatsızlığı inleme ve uğultu sesleridir. Fazla oynamaya gelmez, açılıp müdehale edilmesi gerekiyorsa da mutlaka orjinal parçalar kullanılmalı ve neden olmadıkça da ayarlarıyla oynanmamalıdır.

    2- Büyük lastik takmanın ardından iç teki kolda sürtme meydana geldi direksiyonu tam tur çevirdiğimizde. çözüm bulunacak.
    Tavsiyeniz.
    Ofsetli jant = ÅŸu an maliyet
    Flanş = kaç CM ? çözüm olur
    Yükseltme= 4-5 CM get ile. ??? tek başına yeterli mi? Falnş yaptırmadan deneyelim diyorum.
    [
    Lastikler her ne kadar eşit ebatlarda olsalarda markalara göre ölçüler arasında farklılıklar gösterebiliyor. Yani iki farklı markada 245 lastiğin genişliğini ölçtüğünde farklı çıkabiliyor, muhtemelen bu nedenle viraj demirine sürttü. Çözümü ofsetli jant veya flanş. Tabi bütün bu işler tersten gidiyor sende önce yükseltme sonra lastik olmalıydı...


    3- Tampona sürtme durumu,
    Lastikler düz yolda sağa sola dönüşlerde azıcık tampon köşelerine değiyor. Biraz tıraşladım, biraz daha gerekecek gibi. Ama yükseltmenin ardından mı yapsam bu işi şimdiden mi yapsam bilemedim.
    Yükseltmenin ardından yapılmalıydı... sadece tamponun alt sivri köşeleri yaklaşık 2 cm alnacaktı...

    4-Yükseltme
    bu ihtiyacı ilk önce GEt ile yapmayı planlıyorum. Nasıl olcak. bu işi bilen bir tornacıya gidecez. uygun malzemeden parçaları kestirecez sonra gelecez taktıracaz.??
    Yanlış ! Orjinal get almalısın !
    http://www.ironrockoffroad.com/10526.html

    tornacıda yaptıracağın malzemeler serttir, esnek değildir oysa orjinal getler yüksek kalitede Polyurethan enjeksiyon dolumdur, Sonuçta yay arada sıkışacak, basılacak, bu baskı karşısında getlerin esnek olması lazım ki süspansiyonda kaybedilen konfor telafi edilsin... Tornacıda yaptıracağın geti yere betona attığında bir kaç tok tok sesiyle durulurken orjinal get defalarca doing doing diye zıplar durur...


    1.75 İnç ! 0,25 fazlası bile ( yani 2 " ) probleme davetiyedir...

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı DeÄŸiÅŸtirme Yetkiniz Yok
  •