Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ömür, verdiğin yol gösterici ve aydınlatıcı bilgiler için teşekkürler....

Önce bir Dünya turu ( 2-4 yıl sürebilecek...), ardından da içinde devamlı uzun yıllar yaşam sürdürülebilecek ( 2 kişi) bir teknenin başlıca özellikleri ne olmalıdır. Sen olsan hangi malzemeyi tavsiye edersin ?

6-) Plan satın alıp kendi teknesini inşaa etmek: Türkiye de ve İstanbulda teknesini imal edip bu sekilde kullanan deniz dostlarımız bulunmaktadır.
Dünyada Bruce Roberts design , Dixi design vbg tasarımcıların 1/1 ölçekte 200-500 usd satın alıp CNC texgahında veya dekopajla evimizin bahçesinde lego gibi basit el aletleriyle su kontrası ve elyaf epoxy malzemelerinden kendi teknemizi de imal edebililiriz. ...


Bruce Roberts' in 39 ve 392 çizimleri bir arkadaşımdan aldım, tam detaylı çizimlerde açıkça yapım aşamaları ve kullanılan malzemeler ölçüler v.s görülüyor. Her ne kadar çelik veya alimiinyum olsalar da ufkumu genişletmek için İnceliyorum..., kendisi ile de bayağı konu ile ilgili görüşeceğiz...

Tabiki paralelinde başka bir çok firmaları araştırmaya devam ediyorum.... Yolun çoooook başındayım...

Kendi başımıza yapabilmemiz gerçekten mümkün mü ? Uygun bir çalışma ortamı yaratılıp ( Büyük bir depo veya dükkan gibi kapalı bir yer kiralanıp....) 2-3 yıl içersine yayabileceğim şekilde, elimden gelir inancıyla girişebilmek mümkün mü ? 10-12 m. gibi.... maliyet ne kadar fark eder ? Mesela 50.000,- Euro' ya alınabilecek 2. el 10-12 m. lik bir tekneye karşılık ( mesela 2002 model BAVARIA 40 gibi...) kendimiz yapımına giriştiğimizde en fazla kaça mal edebiliriz ? değer mi ? çok mu riskli ? yoksa 2.nci el araştırmalara devam mı edilmeli... ?

Viideo' da görüldüğü gibi ne kadar realist olabilir ?

Rica ederim, Ergun bey agbey, yaklaşimimiz gerçekci, tarafsiz, bütçe ile birlikte net ve dogru olmak zorunda.

Esas önemli 1.soru. Öncelikle tekneyi almayi düşündüğümüz Bütçemiz nedir..?


Geçmiş yillarda One desigin ve Randa yelkenli eğitim teknesi projelerimiz oldu. Su kontrasindan projelendirilmis Aluminyum formlu teknelere dönüşmesi icin çaba sarf ettim. Sonuç Emek ve zaman da çok kiymetli.

Kesinlikle eli alet tutan amatorler rahatca yapabilmekte. Planlari satin aldiktan sonra ortalama 30-40 pafta 1/1 olcekte gelir. Dekopajla kesilebilecegi gibi en dogurusu düzgün CNC tezgahlarinda farkli mm. Karina, Güverte, Kasara farkli olarak şekillenir. Su kontrasi duzgunce kesilip, ters insasi onceden yapilp iskelet üstune baslanir. Ayni maket yapmaya benzer. Fakat zaman ve ugrasi ister, maliyet açisindan sifir tekne üstünden %60 mütakip gelmektedir.

MULTICHINE26C
http://www.yachtdesign.com.br/ingles...26c/desc26.php
Kesinlikle realist olunur, lakin bu bir tercih.... Emek,Zaman, Sabir şarti ile....

Dünya seyahatine çikmadan önce kara sularimizda 4 mevsimi mutlak yasamsli ve seyir etmelisiniz. Ne kadar çok arzu edip istesenizde, hayaller ile gerçek yaşam arasinda kesķin bir köşe olacak ve daha sağlikli karar almaniz kolaylasacak. Yelken denizde güç, kuvvet ister, yaralanma, kırik, ézık, çürük, kesıği fazka olur.

Ülkemizde ve Dünyada fiberglass tekneler ne kadar yoğurt kabi da olsa, en kolay bakim ve dertsiz teknedir.Her bir materyalin bir birinden üstünlüğü olduğu gibi, avantaj ve dez avantajlari ile bakim onarimlari değişkendir.

Rahatlik, denge, daha sig sulara rahatça girebilmek, çift motor, daha fazla kamara adedi, dahs fazla depolama imkani, stabil seyahat, yatmadan, güvenle. Ancak katamaran yelkenlide olabilecek unsurlar, tabiki avantaj dezavantaj burada da karşimiza çikti. Iki govdeli tekneyle x 2 marina ucreti.





Alıntı Beatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
buluşmaya birlikte gelmek isterim....
Detaylari buluştuğumuzda irdeliyelim.





Alıntı Monachus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben de gelmek isterim, tecrübeleri dinlemek her zaman faydalıdır

Birisi şöyle demişti; "tekne alırken en doğrusu en son ulaşmayı istediğin boy ve spesifikasyonda tekneyi almaya çalışmaktır, her ne kadar daha pahalı olsa dahi sadece o tekneye masraf yapar, o tekne üzerinde iyice tecrübe kazanır ve huyunu suyunu tam anlamıyla öğrenirsin..." Mantıklı bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum..
Özellikle ikinci el teknelerin bazen ne kadar uzun süre satılamadığını gördükçe daha da aklıma yatıyor......

Fiberglass teknelerin bir çok avantajı olmasına rağmen ben aluminyum teknelere bayılıyorum, hele o çeneli gövdeleri çok hoşuma gidiyor; fakat gerçekten çok pahalaı, üstelik yapan firma sayısı da çok az...
Çetin, teknede 10cm bile çok sey değiştirir. Büyük ve küçük teknede olsa bu meretler araba gibi degil, markada olsa fark etmiyor. Ustelik tüm imkanlari zorlayip en alasini almak yerine butcemiz ile dogru orantida hareket etmek sart zaten dertler ardindan basliyor. Yelken işi çocuğa benzer, ilkokula gitmeden, Liseye hiç gitmek olmaz.