Konulanmış Görüntüleme
-
- YILDIRIM
Üye
Benimde bu konuya eklemek istediğim bir şey var Özellikle Burakın yönlendirmesi ile ilgimi çeken bu konu DW sanılan fakat DW den farklı olan BUMP STEER ve ROLL STEER denilen iki degişik problem.Bump steer de araç süratliyken bir tümsege veya çukura düşüp çıkıyor ve bu sarsıntı problemi tetikliyor ve aynen DW de oldugu gibi araçta (DW de tekerlekler bir sag bir sol sıralı şekilde öne arkaya yalpalıyor) bir yalpalanma başlıyor fakat DW ile karıştırmamak lazım BS de tekerleklerin toe açısı degişiyor ve aynı anda tekerler yukarı aşşagı dogru açılıp kapanıyor araç burnu ön dingil üstünde beşik gibi aşagı yukarı inip çıkıyor,haliyle önü inip kalkan bir aracın kıçıda öne baglantılı olarak aşşagı yukarı salınıma giriyor RS DE ise tekerleklerin önce biri sonra biri yukarı aşağı oynuyor ve araç saga sola yalpalıyarak her ik problemdede giderek atran sarsıntı rezonansa dogru gidiyor .
Belkide DW sandıgımız bir sıkıntı belkide BS veya RS de olabilir
From Wikipedia, the free encyclopedia
Steering input caused by axle oscillation of a tractor [1]
Bump steer or roll steer is the term for the tendency of the wheel of a car to steer as it moves upwards. It is typically measured in degrees of steer per metre of upwards motion or degrees per foot.
On modern cars the front of the tire moves outwards as the suspension is raised, a process known as the front wheels "toeing out". This gives roll understeer. The rear suspension is usually set up to minimize bump steer, where possible.
Typical values are from two to ten degrees per metre, for the front wheels.
Excessive bump steer increases tire wear and makes the vehicle more difficult to handle on rough roads.
Solid axles generally have zero bump steer, but still have roll steer, in most cases. That is, if the wheels move upwards by the same amount, they tend not to steer.
Difference between Bump Steer and Roll Steer[edit]
In a bump steer, both wheels rise together. In roll steer, one wheel rises as the other falls. Typically this produces "toe in" on one wheel, and "toe out" on the other, thus producing a steering effect.
Roll steer is usually measured in degrees of toe per degree of roll, but can also be measured in degrees of toe per metre of wheel travel.
Konu y-bsungur tarafından (27.Kasým.2015 Saat 18:10 ) deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
Bu Konu için Etiketler
Yetkileriniz
- Konu Acma Yetkiniz Yok
- Cevap Yazma Yetkiniz Yok
- Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
- Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
-
Forum Kuralları