Portekizli denizci Bartelmi Dias 1486'da Portekiz Kralı II. Joao'dan gizli tutulması gereken bir görev alır. Bu görev Afrika kıtasının en uç noktasına gitmek, burayı dolaşmak ve eğer mümkünse Hindistan'a kadar giderek bu deniz yolunu keşfetmektir .Asıl amaç ise yüzyıllardır batı ile doğu arasında ticaretin bilgelerin kültürlerin dinlerin orduların yürüdüğü yol olan ipek yoluna alternatif bir yol keşfetmek ve ekonomik olarak avantajlı duruma geçmek ticareti daha hızlandırmaktır. Zira kervanların aylarca yol alması hem zahmetli hem maliyetli olduğundan gemiyolu ile bu işleyiş daha da hızlandırılabilirdi. zaten zaman içerisinde Avrupalıların Hindistan'a deniz yoluyla ulaşabilmeleri, Osmanlı Devleti'nin ve İran'ın ticari alandaki üstünlüklerine son vermiş, deniz ticaretinde Avrupalıların üstünlüğü ele geçirmesini sağlamıştır.bu çok önemli bir dönüm noktasıdır ekonomik anlamda.

Cape town merkezinde büyük bir kavşakta bartelmi dias ın bir heykeli bulunmaktadır.

Bartelmi dias portekizden yola çıkarak afrika sahilleri boyunca güneye giderek yoluna devam etmiş şimdiki adıyla ümit burnuna geldiğinde burayı dönmüş ve kuzeye döndüğünü zannedip hindistan yolunu bulduğunu düşünmüş fakat erzak ve su ihtiyacı nedeniyle geri dönmek zorunda kalmıştır. dönerken buraya fırtınalar burnu adını vermiştir. Ancak bazı kaynaklara göre gemicilerin gözünü korkutmamak adına burası ümit burnu olarak değiştirilmiş bazı kaynaklara göre ise portekiz kralı tarafından hindistana afrika kıtasını dönerek ulaşmak yolunda bir adım ve ümitleri yeşertmesi nedeniyle ümit burnu adı verilmiştir. Aslında bilinenin aksine afrika kıtasının en güneybatı ucudur ümit burnu.

1486 da bartelmi diasın ümit burnuna ulaşmasından tam 11 yıl sonra yine portekizli denizci Vasko De Gama 1497'de, kendisinden önce Bartelemeu Dias'ın keşfettiği ve Afrika'yı dolanan Ümit Burnu'nu kadar uzanan deniz yolunu geliştirerek, Denizci Henri'nin başlattığı Portekiz deniz keşiflerine bir yenisini eklemiştir ve deniz yolu ile hindistana ulaşan ilk denizci olmnuştur. ve bu vesile ile ipekyolunu zayıflatarak ipek yolundan yapılan ticareti deniz yolu ile hindistan üzerinden avrupaya getirmiştir.