Muayene istasyonlarının dizaynı hep aynı sanırım. Ama içindeki elemanlar başka başkaMuayene istasyonlarından birine baska bi binek aracımı muayeneye götürdüm,hangi istasyon şubesi oldugunu acıklayamayacagım.
Muayeneden gectikten sonra dayanamayıp, danışmaya gidip sürekli 4x4 jeeplerle ilgili muayene durumunu sordum,muayene istasyonunda araçların girdigi peron mu denir bilmiyorumda bölümlerde, peronun kepenginin kapandıgı yerde ilk basta roller var fakat sabit.Peronun kepengi kapandıgında yani sabit roller icerde kalıyor,danışmadaki görevlinin bahsettigi durumdan anladıgım kadarıyla bahsedeyim.
İlk basta araç perona girdiginde ilk olarak ön tekerlekler sabit rollere giriyor ve sabit rollerde aracın ayırıp ayırmadıgı kısa süreli kontrol ediliyor dedi.Muayene memuruna aracım sürekli 4x4 desemde aracın ayırıp ayırmadıgını ilk başta ön tekerlege gelen sabit rollerle muayene memuru deniyor dedi, eger araç sürekli 4x4 ise ayırmadıgı icin o zaman aracın ön tekerlekleri sabit rollerden cıktıktan sonra arka tekerlekler sabit rollere girince aracın ön tarafı kaldırılıp ön tekerleklerin altına seyyar roller konuluyor, yani aracın arka tekerlekleri sabit rollerde, ön tekerlekleri seyyar roller üzerinde iken fren testi yapılıyor dedi.Eğer araç sürekli 4x4 olmasaydı o zaman ön tekerleklere seyyar roller koymuyoruz dedi.Çalışma sistemimiz bu sekilde dedi.
Diger muayene istasyonlarında da aynı şekilde mi uygulanıyor bilmiyorum.Fakat benim fikrim sürekli 4x4 aracın ön tekerlekleri ilk basta sabit rollere girince arka tekerlekler patinaj yapar,arka tekerleklerin patinaj yaptıgı kısımda yani peron kepenginin dısındaki bölüm oluyor, muayene icin bekleyen araçların oldugu bölüm,yani o anda aracın arka tekerleklerinin kısa da olsa patinaj cektigi an viscous coupling parçasının zarar görme ihtimali oldugunu düsünüyorum,fakat görevli sabit roller yani fren test cihazı diye de geciyor galiba, denenen kısımda kücük araçların girdigi peronlardaki rollerler cok güclü olmadıkları icin araca zarar vermez dedi, agır vasıta kısmındaki rollerler daha güclüymüş.Danışmadaki memur daha önceden acık alanda fren testi yapılırdı dedi fakat bu sistem daha güvenli dedi.
Cok ısrar edilirse ilk girişteki sabit rollere aracın ön tekerleklerini sokmadan aracı öne alma ihtimali var mı bilmiyorum,cünkü rollerler arasında aracın gecebilecegi düz zemin var mı dikkatli bakamadım,eger sabit roller peron kepenginin acılıdıgı yerin başında olmasaydı ve ileriye konulsaydı o zaman ön tekerlekler sabit rollere gelince, hemen aracın arkası kaldırılıp seyyar roller konulup ilk basta aracın ayırıp ayırmadıgı denenmeyecegi için bana daha saglıklı olur gibime geldi.
İlk başta sürekli 4x4 aracın acaba ayırıp ayırmadıgının kontrol edilmesi bana dogru gelmedi,her istasyonda bu sabit roller yerleri aynı mıdır farklı mıdır bilmiyorum.
Bu konuda tecrübem olmadıgı icin kendi yorumlarım için kesin doğrudur diyemem.Konuyu fazla ayrıntıya girip uzattım farkındayım fakat yazımı okuyan herkese teşekkür ederim.